Gå til innhold
Fiskersiden

KIS jakter karuss sommeren 2006

Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Klarte ikke dy meg og hev meg på "cognac" fisket jeg også, (Størst karuss får en cognac av de andre, deltakere er Thor, Ståle, DK-Henrik og meg selv)

Ikveld/natt hadde jeg årets første tur alene (dvs, når jeg kom frem var Ola der og han holdt meg med selskap til ca 01)

Bra forhold men kunne tenkt meg mindre vind, det ble ikke skikkelig stille før ca 02. HAdde 4 sikre napp, alle med sideveis-bevegelse på duppen, men fikk ikke kroket noen av de. Noen forslag til hva jeg kan gjøre med det?

Fra torsdagens tur

6997_s.jpg

"Det vakreste ved en dupp er dens forsvinning"

6998_s.jpg

Sommernatt :angry:

6999_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hairrig, ja. Tenkte faktisk jeg skulle prøve det sjøl i går, mulig det er trikset. Men jeg mistenker disse überforsiktige fiskene for holde maisen helt ytterst i leppene og bare flytte dem litt før de spiser dem. Tilslag under flytteprossessen-> null fisk og null mais på kroken.

Endret av TeeJAY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur idag, fisket 23-03. Litt mer vind inatt, og regn. Hadde troen, hadde med egenkompobnert for og greier... men nei. Byttet taktikk til ....(øhhhh sånt tackel hvor en overblyer så går duppen under nå fisken løfter splitthaggelet(nederste) fra bunn...)

Hadde 2 klare napp, men null fisk. Litt sur nå! Tips tas imot med stor takk!

7054_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været er jo alfa & omega under rudefiske. Kan du se månen eller stjernene - hold deg hjemme. Nordavind? Holde deg hjemme.. Men er det derimot overskyet, litt lummert eller et par regndråper i lufta - pell deg ut fort. Ellers så er jo karussen verdens særeste fisk - og tidvis langt mer vrien og selektiv enn karpa. Hadde selv 60 timer effektivt fiske før jeg fikk min første seriøse fisk

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til Bergen KIS. Her drar vi Karuss som om det skulle vært makrell. :D

Hvor er utfordringen i det da :D Nei jeg skal ha karuss i Skåredalen, sånn er det bare!

Men karper, hvordan går det med den delen av fisket? Ikke umulig det blir tur nordover, jeg snakker jo nesten som en innfødt jeg-ihvertfall knoter jeg fælt i fylla har jeg fått høre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er utfordringen i det da :D Nei jeg skal ha karuss i Skåredalen, sånn er det bare!

Men karper, hvordan går det med den delen av fisket? Ikke umulig det blir tur nordover, jeg snakker jo nesten som en innfødt jeg-ihvertfall knoter jeg fælt i fylla har jeg fått høre :)

Karpe? Går greit det.

Ellers er det jo andre vann her i nærheten som huser karussen. Skal være både større fisk og vanskeligere å få dem ;) Begynner endelig å betale seg å jobbe i utstyrssjappe... For en gangs skyld har det dukket opp folk der med tips til annet enn sjøørrettplasser...

Skjønner godt at du vil ta fisken i det vannet der, Karl Inge. I alle fall nå som du har lagt ned så mye tid der. Stå på, du vil garantert få betalt til slutt!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider