Gå til innhold
Fiskersiden

Kartbrikker


hen.sol
 Share

Recommended Posts

Heisann folkens.

Jeg lurer på å kjøpe nytt kombi-lodd,har sett litt på Raymarine A65,dette bruker jo Navionics brikke og lurer da på om det er noen forskjell i detaljeringen på de forskjellig kartbrikke merkene som finnes?

Er det andre merker som er bedre og bruker brikker som er mer detaljert enn hva Navionics er?

Har i dag Humminbird NS 25 med C-Map brikker,er det noen bra kombi-lodd som bruker C-Map slik at jeg evntullet kan bruke de jeg har,de begynner å bli gammle så det er vel gjerne på tide å bytte de ut uannsett,tror jeg kjøpte de i 2000.

Henning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navionics er oppdatert med siste tilgjengelig informasjon fra kartverket så kvaliteten bør være topp. Har selv Navionics kart over Oslofjorden fra 2002 som jeg er bra fornøyd med.

A65 kan absolutt anbefales. Det har nå kommet softwareoppdateringer som far fikset barnesykdommene, det eneste kjente problemet er en kartluke av heller tvilsom kvalitet.

Furuno og Simrad bruker C-Map, men sannsynligvis andre versjoner enn den du har. Når den i tilegg er såpass gammel er det nok liten vits å oppgradere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner bare Navman 8120, antar det er den du mener. Navman er kjent for bra kartplottere, men ekkoloddelen er enklere og har mye lavere utgangseffekt enn Lowrance.

Så hvis ekkoloddet er viktig for deg gå for Lowrance, de har lenger erfaring enn noen andre med ekkolodd for fritidsbruk.

Navman støtter ikke NMEA 2000, det gjør Lowrance sin modell. Det finnes mye bra ekstrautstyr både fra Lowrance og andres som kan kobles opp og vises på LCXen. Spesiellt et måleinstrument som viser bensinforbruket (EP-10) er svært populært.

De eneste som har like bra eller bedre lodd enn Lowrance er proffmerkene som også leverer utstyr til fritidsfiskeren: Furuno, Simrad og Raymarine. Utstyr fra disse leverandørene er betraktelig dyrere enn Lowrance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.