Gå til innhold
Fiskersiden

Ny flytebrødtur i Nitelva

Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Jeg og Svenna fant ut at vi skulle ta en fisketur i kveld og valget falt (etter litt fram og tilbake) på Nitelva.

Svenna har fått stor (over 2 kilo) vederbuk før, men aldri vederbuk på flytebrød

28072006020926VMjKIi8OMT3m.jpg?33

Men det fikk han raskt, og et temmelig pent eksemplar også:

280720060209269gFF8M8589f8.jpg?25

1714 gram!

I tillegg fikk han en liten stam

28072006020926m1pKj2irUP51.jpg?31

Selv fikk jeg denne:

28072006020926Qlm1J15Yj6F5.jpg?56

1510 gram. Fin buk det også :blink:

Ble litt sent (skal være på jobb om mindre enn 6 timer) men det var en trivelig kveld. Godt og varmt og lite insekter.

Neste gang skal vi prøve å komme oss av gårde litt tidligere så vi får fisket litt mere mens det går an å se brødet - ikke så greit å gjøre det i mørket.

Takk for turen Svenna!

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt noe å ta bilde av,fetsundfisker...

Mange som setter stooor pris på Stam,Vederbuk osv som mål for sportsfiske...Mesteparten av Europa egentlig.Det er nok heller du som ikke er helt oppdatert.......Hva liker du å fiske ,Fetsund?

Edit. f1..gikk rett på...det er jo rug!

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantomet

Er dette noe å ta bilde av da? Dette er det jeg kaller kloakkfisk. Ikke en gang katta hjemme vil ha raufjøring :)

Ja ja,hver sin smak.

Setter selv ganske stor pris på att mange har denne innstillingen til Vederbukfiske.

Da er det tross alt mindre sjanse for att Go-plassene er opptatt :huh::P

De som ikke skjønner hvorfor man fisker Buk med flytebrød har sansynlighvis ikke prøvd.

Er 100% enig med Toppknot på dette.

Buk er fin fisk :)

Endret av Fantomet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter selv ganske stor pris på att mange har denne innstillingen til Vederbukfiske.Da er det tross alt mindre sjanse for att Go-plassene er opptatt
He he, deler den oppfatningen :D:D;)
Kjørte forbi langs Nitelva Rotnes/Falken idag.

Vannet så ut som Kakao.

Heftige Regnskyll oppe i Hakadal på dagtid igår.

Synd vi ikke så denne meldingen før vi stakk en tur i går kveld også. Ikke moro å komme fram og se elva slik:

30072006131028ux6Om6fIx5eT.jpg?9

Ikke mye sikt her:

30072006131028rXqaMP16F5JT.jpg?7

Vannstanden hadde også økt litt faktisk:

30072006131028S44OQA7jKGi1.jpg?94

Mens jeg satt meg ned for å finne ut hva vi skulle gjøre (ringte bl.a meite-brukerstøtte-telefonen som denne gangen var bemannet av Andrè) - om vi skulle prøve andre steder i elva eller dra til et karuss/sutervann eller noe slikt, tok liksågodt Svenna stanga og begynte å fiske. Og plutselig var det fast fisk!!!! :P:D:lol: I gjørmevannet!!!! Hvordan i huleste hadde vederbuken oppdaget brødbiten i den sørpa?????

Trikset var rett og slett å oppdage hvor fisken var ved å titte på blader (i vannet selvsagt) som rørte på seg og andre ting som indikerer at det er fisk der (bobler og selvsagt vak!) også kaste brødbiten nøyaktig dit.

Her er den stolte fiskeren som nektet å høre på utsagn som at det var "håpløse forhold", "umulig å få fisk på flytebrød nå" og slikt B)

300720061310288Hs2me594G4U.jpg?53

Vederbuken var ikke stor, men stor nok til at det gjorde at vi bestemte oss for å teste litt til. Og jammen fikk ikke Svenna på en til, betydelig større - som kjørte seg fast i vegetasjonen. Og litt senere var det buk oppe og tok brødbiten min også - men den rakk ikke lukke munnen en gang før jeg røsket kroken ut av munnen på den i noe som var et altfor tidlig tilslag.

Vel, vel, det går altså an å få buk i gjørmevann, men under slike forhold bør man nok ha backup-planen klar.

Eller kanskje fiske på bunnen med agn som lukter mye?

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnmeite med anis-pasta/mark og mais/mark ifjor under prikk like forhold fungerte helt greit.

Ja og brød også da

Tror fisken har små problemer med å finne agnet selv om det er null sikt.

Men foring er jo ganske lurt da :-)

Tanken på at det er en liten fordel at Vederbuk og Stam er litt upop har streifet meg.

Ser for meg ivrige Vederbuk-meitere som fisker av Kattekulpen på rotasjon.

:blink:

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Mort på 440 gram! Ja, det var ikke verst!

Vel, du tilbød oss jo t.o.m å fiske på samme plassen som dere, så hadde alle man møtte ved elva vært like greie hadde det vært saker! Var ellers interessant å se at det var helt OK å fiske på andre siden også. Landingen av fisken gikk jo også greiere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider