Gabrielsen Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 (endret) Skal på besøk til noen som bor ved Randsfjorden til helgen. Langt nord, ved Fluberg. De har båt og vi har snakket om å ta en tur ut etter gjedda på lørdags ettermiddag/kveld. Det er visstnok bra med gjedder av Ok størrelse i området der og jeg synes jo at det å fiske etter dem høres moro ut. I tillegg er det jo bra abbor der også. Jeg nevnte dette for Svenna i går og han stusset litt over at vi ikke hadde noen planer om å fiske etter ørret. Og når jeg tenker etter er jo stor ørret enda mer moro enn stor gjedde. Men det er vel 1000 ganger lettere å få gjedde/abbor der enn å komme i kontakt med de store ørretene. SÅ kanskje det vil være lurt å "ta en Ole Brumm" - dvs "Ja, takk - begge deler". Fiske gjedde fram til litt utpå kvelden også gå over til å dorge etter ørret med stor wobbler? Hva tror dere om det? Jeg vil tippe at ørreten vil kunne gå høyt i vannet i skumringstimen og derfor vil være greit å dorge etter med vanlig overflatewobblere. Altså uten stangparavan eller bruk av wobblere som går dypt? Eller vil det kunne være lurt å teste det også? Og hvordan er sjansen for å få ørreten på wobbler og vanlig dorging i mørket? Vet jo at harving fungerer veldig bra i augustmørket, men kankje ikke etter storørreten i slike innsjøer? (bortsett fra ved osene da) Å ro markdrag etter røya der er vel heller også rimelig 100% sikkert blanking? Hvor mange stenger er det lov å bruke? Vi kommer til å være tre i båten, kan vi da bruke 3 stenger? Og hvor langt opp mot elva (Dokka) er det lov å fiske fra båt uten kort? Endret August 30, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 (endret) Ble litt fiske på lørdagskvelden og et par timer midt på dagen på søndagen. Turens beste fisk ble denne abboren på 1076 gram som jeg fikk fra land på aktivt markfiske. Testet ikke deltaet eller Dokka - det får bli neste gang Endret September 4, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PRH Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Grattis med en flott abbor! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts