Gå til innhold
Fiskersiden

Michael Rasmussen besøker Drammenselva

Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Som enkelte av dere har fått med dere var Michael i Drammenselva for første gang i dag. Jeg synes det var veldig hyggelig at han var så ivrig på å teste elva, så jeg bestemte meg for å ta turen dit samme dag så vi fikk fisket sammen og jeg kunne vise han noen av plassene jeg liker å fiske på der.

12102006224609Cdsir2673Fe2.jpg?60

Vi møttes litt utpå formiddagen og Michael kunne fortelle om labert fiske så langt, og etter å ha testet litt til i Skytterbanevika stakk vi over til "stupebrettet" - en av godplassene på høy vannstand (som det utrolig nok var nå). Her gikk ikke strømmen så bra som jeg hadde håpet på, men det hindret ikke Michael i å få laks :D :

1210200622460828OXrJ9taAGX.jpg?79

12102006224608NWI9q2XMVsLM.jpg?38

121020062246091b54SV76HL72.jpg?25

12102006224609Gd23V5s95eCX.jpg?12

Fisken ble ikke målt eller veid da den ble gjenutsatt. Michael var godt fornøyd med å få laks på første forsøk i ny elv, og ikke bare det - det var første laksen som ble tatt i dag i hele kulpen! Så Vestlendingen kan definitivt fiske laks :)

Da tanken var å vise fram flere av plassene flyttet vi oss videre og prøvde både her og her, til og med på fluesonen

12102006224609Me71936STmDU.jpg?53

Men til tross for hard fisking ble det ikke noe mer. Det var alt i alt en laber dag i kulpen. Her prøver jeg desperat på en de "sikre" plassene.

121020062246095W1DIi371Ce8.jpg?89

Jeg fikk altså ikke laks selv :)

I bilen tilbake tenkte jeg over hva som kunne være grunnen til det. Og jeg kom fram til at det måtte være trolldom. Jeg har rett og slett blitt et offer for svart magi!! :o Og mot denslags hjelper ikke hverken mark eller reke! Hva motivet for den som har utført det mot meg kan jeg bare gjette på, men jeg håper "forbannelsen" kun gjalt denne turen og ikke flere :)

Takker til Michael for hyggelig selskap og gratulerer med første Drammenselvalaks!!!

121020062246097limdVek4R5H.jpg?17

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se å lei deg du blir når du ikke får fisk Gabblo huhuhuu. Men jeg vet jo at du blir så glad bare av å få lov til være ute i slike flotte omgivleser ved en slik flott elv. Hørt om ganning Gabbloise ??

Grattis til Michael, suprt å klare dette ved første forsøk. Artig artig :)

Hva var det han tok den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var jeg hjemme igjen :)

Takk til Gabrielsen for fin tur, det hadde nok vært vanskligere å få fisk hvis jeg hadde vært alene i den elva, den var ikke spesielt lett å finne ut av :D

Fisken tok på den spinneren jeg hadde minst tro på, av alt jeg hadde i skrinet. Etter x antall ryk i elva ble jeg lei, og satte på en spinner som absolutt hadde sett sine beste dager, med rustne og dårlige kroker, men det var det som skulle til, det tok ikke mange kastene før det var fast fisk, og turen var redda :D

Når det gjelder at Gabrielsen ikke fikk fisk, heller jeg også til teorien om trolldom, og jeg tenker at Erik Wallmann er synderen :D , han ringte litt ut på dagen til Gabrielsen, og det var tydelige forbandelser som ble kastet over fisketuren, heldigvis hadde jeg allerede fått fisk, så forbandelsen bet ikke på :P

Ellers vil jeg si at det var mange hyggelige folk langs elva, og elva er absolutt vært et besøk hvis en har muligheten til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at du ikke får fisk, Svein: Du må fiske!!! Ikke bare nyte naturen, se på fugler, osv...
Har tenkt litt over dette. Og i etterpåklokskapehetens navn må jeg vel si at du har rett Tommy. Hadde jeg ikke "kastet bort tid" på å drikke kaffe, prate med folk langs elva, og knipse bilder - ja, da hadde sjansen for fisk økt. For som de sier "Det gjelder å ha kroken i vannet" :huh:

Jeg burde kanskje også ha kjørt litt fortere mellom plassene vi skulle fiske og fossrodd over elva.

Men det er klart - hvis noen har gannet meg hadde det jo ikke hjulpet uansett.

Ser ellers fangstene har tatt seg litt opp igjen. Bla.a ser jeg at det ble tatt en på 13,7 i forgårs -på den plassen vi startet og avsluttet fisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13,7 inni bakevja vi startet er rimlig heftig, syns det så ut som en plass som holdt mindre fisk jeg, så feil kan en ta ;)

Ellers er jeg enig i at du tok deg alt for god tid når du rodde over elva, rolig roing uten fare for liv og helse har ingenting i elva å gjøre, og å nyte naturen på den måten kan bare ende med bomtur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider