Matthew Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Satt i en jolle på Tyrifjorden i dag sammen med Gabrielsen. Gab mistet en kilosrøye i overflaten etter tre kvarter. Det gjorde sitt til at vi ble sittende i ytterligere 8 timer uten napp. Yeah. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 (endret) Takk for turen, Matthew – det er slike turer jeg liker! Hvor man satser skikkelig etter stor fisk. Og da må man tåle at man ikke alltid lykkes. Er litt lei meg for at den røya datt av, men som du nevnte vil jeg nok huske den lenge. Rått syn når den herjet i overflata. Bare synd den ikke kunne gjort det litt lenger.... Og vi satt jo ikke stille alle 8 timene etter det. Vi rodde jo litt rundt med markdrag også Litt synd vi ikke fikk med oss skumringen - hadde sikkert smelt på en ny røye da !!! Endret November 11, 2006 av Gabrielsen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Spennende prosjekt da. Vi kan sikkert ta en tur med båten min, så slipper man å ro og kanskje kan søke litt rundt. Hadde dere ekolodd æll ?? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Ikke ekkolodd eller noe slikt. Ganske primitivt opplegg Men hadde dregg! Ikke umulig det blir nytt forsøk senere i år! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Hvis det er kjørbart blir jeg gjerne med......... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenna Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Bra gutsin i allefall. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hunter Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Dere hadde i alle fall været med dere. Synd å si det samme her vestpå. Synd røyen ikke ville helt inn. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laksefiskern Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Hvis det er kjørbart blir jeg gjerne med......... Nei Waldis... du må herje litt til med gjeddene du.... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhgylseth Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hei, Jeg var utpå og så dere. Ble imponert av og se noen ro med dregg! Dere var jo heldige som hadde på noe. For tiden er det EKSTREMT vanskelig å få fisk i Tyrifjorden. Siden 2 august har jeg fått en ørret på 2000 gr og en på 4600 gr, det er 2 fisker på 20 turer!!! Snakket med en venn på lørdag som også var utpå , han hadde passet 170 timer uten fisk på Tyrifjorden. Hva som skjer er det ingen som kan svare på. Hilsen Richard Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Nei Waldis... du må herje litt til med gjeddene du.... Kanskje, men da er kravet at du skal være med en tur. Og så kan vi begge stikke å fiske røye etterpå.......... Et av mine mål for 2007 er å kunne fortelle at Henning fisket gjedde i 2006. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenna Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Da trur jeg du må slite endel, Erik. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pikewallis Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Da trur jeg du må slite endel, Erik. Nei da, du blir med du også, (og så tar jeg med meg litt gameldans/danske og da sier ikke HA kungen nei) nå får du la hara være hare og rådyr være rådyr en helg å bli med på gjeddemeite. Vi får bare indelig håpe at det ikke legger seg is på veg å sjø..................... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
permagnar Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Lokke med litt portvin, så blir han vel med Fine bilder, Gabrielsen! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blydonkern Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Lokke med litt portvin, så blir han vel med Fine bilder, Gabrielsen! mnai....heller litt skikkelig GT Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenna Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Må nok vente til det kommer et lokk på, etter jul. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Ble imponert av og se noen ro med dregg!He he, hadde vi bare glemt oss en gang Men stadig vekk når vi skulle forflytte oss så var det litt vel tungt Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthew Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Haha, du så oss ja Måtte bare få se nærmere på noen røyer i dag så tok en tur opp i Marka Vakker elverøye OBS: Skogsbilveiene er glatte Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hehe, håper bildet er arrangert Dro også til et sted det var mye lettere å komme i kontakt med røya i dag, bare for å ikke blanke hele helga Desverre var det nok ikke kilosrøyer jeg fikk Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthew Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Bildet er faktisk ikke arrangert. Gjør meg kanskje litt til men Erik: Det er snakk om å ro maks 100 meter. Har på gefülen at man lettere skremmer røyene på grunt vann med motor og? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Når jeg og kompiser har fått bra med røye fra båt der har vi stort sett fisket på sensommeren nede ved bånn på rundt 30 meters dyp. Ellers plukker man selvsagt fisk dersom man fisker med rigg også. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hadde vært veldig interessant om du fortalte litt om størrelsen på røya dere får i Tyrifjorden Cato. Hvor stor blir røya der? Er det som på Randsfjorden f.eks? Og hva er snittstørrelsen? Finner dere ofte fisk i magen på den og er sik favorittføden for de store? Blir vanlige røyeblinker og maggot for puslete for Tyrifjordrøya? Bør man bruke flashere som røyeblink og musunger i stedet for maggot? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxima Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Jaja, har ikke sett kilosrøye engang jeg. Men det hadde vært gøy ja. Må se om jeg får tid til seriøst å fiske etter røye en gang. Er det noen bra vann i kongsbergområdet for røye, som noen kan tipse meg om ? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Hadde vært veldig interessant om du fortalte litt om størrelsen på røya dere får i Tyrifjorden Cato. Hvor stor blir røya der? Er det som på Randsfjorden f.eks? Og hva er snittstørrelsen? Finner dere ofte fisk i magen på den og er sik favorittføden for de store? Blir vanlige røyeblinker og maggot for puslete for Tyrifjordrøya? Bør man bruke flashere som røyeblink og musunger i stedet for maggot? Ikke i nærheten av Randsfjordfisken størrelsesmessig nei. Stort sett mellom 200-700 gram, svarte og jævlige. Har sett de har gulpet opp en og annen krøkle. Fisket på Skogseidvis med relativt tunge sluker, til og med sildesluker med underhenger. Agnet med mark, men tviler på at de dyra der er temmelig kresne. Tror vi fikk opptil drøyt 30 stk på noen få timer de gangene vi gadd å teste. Ellers hiver de seg over det meste når man dorger så lenge man ikke dorger for grunt eller fort. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts