Gå til innhold
Fiskersiden

Tyrifjorden 11/11

Matthew
 Share

Recommended Posts

Takk for turen, Matthew – det er slike turer jeg liker! Hvor man satser skikkelig etter stor fisk. Og da må man tåle at man ikke alltid lykkes. Er litt lei meg for at den røya datt av, men som du nevnte vil jeg nok huske den lenge. Rått syn når den herjet i overflata. Bare synd den ikke kunne gjort det litt lenger....

Og vi satt jo ikke stille alle 8 timene etter det. Vi rodde jo litt rundt med markdrag også :D

Litt synd vi ikke fikk med oss skumringen - hadde sikkert smelt på en ny røye da !!! :lol:

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg var utpå og så dere. Ble imponert av og se noen ro med dregg! Dere var jo heldige som hadde på noe. For tiden er det EKSTREMT vanskelig å få fisk i Tyrifjorden. Siden 2 august har jeg fått en ørret på 2000 gr og en på

4600 gr, det er 2 fisker på 20 turer!!! Snakket med en venn på lørdag som også var utpå , han hadde passet 170 timer uten fisk på Tyrifjorden. Hva som skjer er det ingen som kan svare på. :angry:

Hilsen Richard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg du må slite endel, Erik. :angry:

Nei da, du blir med du også, (og så tar jeg med meg litt gameldans/danske og da sier ikke HA kungen nei) nå får du la hara være hare og rådyr være rådyr en helg å bli med på gjeddemeite. Vi får bare indelig håpe at det ikke legger seg is på veg å sjø.....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig interessant om du fortalte litt om størrelsen på røya dere får i Tyrifjorden Cato. Hvor stor blir røya der? Er det som på Randsfjorden f.eks? Og hva er snittstørrelsen? Finner dere ofte fisk i magen på den og er sik favorittføden for de store?

Blir vanlige røyeblinker og maggot for puslete for Tyrifjordrøya? Bør man bruke flashere som røyeblink og musunger i stedet for maggot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig interessant om du fortalte litt om størrelsen på røya dere får i Tyrifjorden Cato. Hvor stor blir røya der? Er det som på Randsfjorden f.eks? Og hva er snittstørrelsen? Finner dere ofte fisk i magen på den og er sik favorittføden for de store?

Blir vanlige røyeblinker og maggot for puslete for Tyrifjordrøya? Bør man bruke flashere som røyeblink og musunger i stedet for maggot?

Ikke i nærheten av Randsfjordfisken størrelsesmessig nei. Stort sett mellom 200-700 gram, svarte og jævlige. Har sett de har gulpet opp en og annen krøkle. Fisket på Skogseidvis med relativt tunge sluker, til og med sildesluker med underhenger. Agnet med mark, men tviler på at de dyra der er temmelig kresne. Tror vi fikk opptil drøyt 30 stk på noen få timer de gangene vi gadd å teste. Ellers hiver de seg over det meste når man dorger så lenge man ikke dorger for grunt eller fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider