Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskebolla's årsrapport 06

menig fiskebolle
 Share

Recommended Posts

Har ikke blitt så mye fisking,ei heller de store fangstene,men dele de med dere skal jeg :)

16323_s.jpg

Fikk mange fine fangster før april,men hadde ikke kamera da.Her en rødspette på 1,3kg fisket av min samboer på sjøisen utenfor Tromsø.

16324_s.jpg

Samme fisken etter min behandling.Rødspette er bare så godt :)

16325_s.jpg

Påsken og perm,kan man ha det bedre.Sol,skyfri himmel,60cm is og fin ørret.

16326_s.jpg

Fikk en torsk som hadde spist veldig mange av disse,kansje noen som vet hva det er?

16327_s.jpg

Beste turen i år var på Ulsfjorden(troms). Være var dårlig,båten liten og bølgene store,men fisk fikk vi. Selv fikk jeg bare den lille hysa,men dama fikk steinbitten og fatter'n fikk resten. På samme turen fikk gammer'n også en torsk på 18,5kg,men gleden var like mye på min side,han hadde jo dratt helt fra østlande bare for en liten helg i nord.

16331_s.jpg

Så var det en ny perm og bursdagsfeiring. Alle gaver er for lengst glemt,men denne 650gr. ørreten husker jeg. Fikk i alt 3,"svigers" fikk to til og middagen var redda.

16328_s.jpg

Etter nydelig ørret og kaker,ble det en liten lur på sofaen med katta.

16332_s.jpg

Så var det dimme tid :lol: Takk til nordnorge for denne gang,østlande kaller.Noen gjedder,gjørs og abbor ble det,men fiske var rekord dårlig. Artigste minne blir de abborene jeg fikk på popper,overflate fiske er bare så gøy.

16333_s.jpg

Freddy eller wolverin(x-men)? Tok alle disse og tre makrell på frilinemeite med makrell og sild,dro godt på ul-utstyr. Dama fikk også noen makrell og en ål på 1,2kgpå samme turen.

16334_s.jpg

På en blanketur i gjersjøen møtte jeg denne karen. Trur det er en slettsnok,men jeg kan ta feil.

16342_s.jpg

Første FS-treff for meg.fiske var elendig,men stemningen god. Her kan man se Bårdhammer(er det det han het?) med en gjedde på 5,3kg. Bilde ble tatt på søndagen etter konkurransen,gjeddebob kan også ses på bilde.

16343_s.jpg

En av de siste turene i år gikk til Drøbak. Fikk i alt to knurr og en liten trym-torsk.

Så vil jeg takke alle her på FS for et fint år,militere gikk mye raskere med alle de fine rapportene deres B)

Takker spesielt Langnes for to fine turer,suter tur og lake tur. Takker også Erik Walmann for fin tur på Steinsforden,Gabrielsen for kyss til og fra treffe på Steinsforden og Borre og Michael for deling av båt.

Ellers har jeg begynnt å studere på UMB og blit nest leder i Gytegropa(sportsfiskeklubben for studentene). Har blitt en tur med de også,gleder meg til flere. 2007blir nok et bra år,planene og målene er i alle fall mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder her også!

Sjøstjerna er en slangestjerne innenfor orden Ophiurae, sannsynligvis ophiura sp.

Slettsnoken er en buorm.

Kult det horngjelbildet, og ja, minnet litt om Freddy Kruger.

P.S. Gytegropa ser ut som et flott initiativ! Kanskje en ide med noe tilsvarende her på NTNU også.

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takker også Erik Walmann for fin tur på Steinsforden,Gabrielsen for kyss til og fra treffe på Steinsforden og Borre og Michael for deling av båt."

hehe!! Ser ut som du ellers har hatt et bra år :D

dæven! godt at du så den! :lol::):) men etter diverse tråder nå i høst, har det vist seg at enkelte brukere har flere sider enn vi tror B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder her også!

Sjøstjerna er en slangestjerne innenfor orden Ophiurae, sannsynligvis ophiura sp.

Slettsnoken er en buorm.

Kult det horngjelbildet, og ja, minnet litt om Freddy Kruger.

P.S. Gytegropa ser ut som et flott initiativ! Kanskje en ide med noe tilsvarende her på NTNU også.

Takk for svar,det var vist bueorm det var :rolleyes: Ellers synes jeg helt klart dere burde ha en fiskeklubb på NTNU. Vi er ca. 3000 studenter på UMB og da er det ca. 20-30stk som liker å fiske(på konkurranser har det vært over 50stk.). Støtte til foredrag og div.materiell får vi også,så medlemskap koster bare 50kr i året.Hvis du lurer på noen mere rundt Gytegropa,så bare spør :D

Så til dere andre: Fiskersiden dekker mange behov,men ikke alle.Desuten snakker Gabrielsen alt for mye til at det blir noe kyssing ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven! godt at du så den! :D:P;) men etter diverse tråder nå i høst, har det vist seg at enkelte brukere har flere sider enn vi tror :)

og Gabrielsen figurerer i flere tråder der :lol: og FS treff for den saks skyld og da særlig Walman og Gabbe :rolleyes::lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven! godt at du så den! :D;):o men etter diverse tråder nå i høst, har det vist seg at enkelte brukere har flere sider enn vi tror :)

Tydelig at det er mange som blir VELDIG godt kjent her på FS. Bestemte meg tidlig for å ikke bli med på kalender-tråden og da jeg så hvordan Erik og Svein sjenket og utnytta MP på en fest så, ja :) .... Skeptisk til evt fremtidige treff.. Unggutta står tydligvis høyt i kurs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider