Gå til innhold
Fiskersiden

Bergensmafiaen på Frekhaug


truttakiller
 Share

Recommended Posts

Svein og meg møtte opp på kaien kl 19, og var klar for noen spennende fangster i det nye året.

For meg var det to arter som sto høyt på agendaen: Havmus og hågjel, og det tok ikke lange tiden før jeg hadde fått sikret meg tre stykker av denne vakre fisken. Art nr 52 er i boks :D

16542_s.jpg

16541_s.jpg

Her er et nærbilde av en Hågjel som mangler litt av underleppa.

Etter hvert kom også Elin og Jan som ville være med å fiske litt, og etter en stund kommer denne langa på land

16538_s.jpg

Jeg var på vei til å avslutte turen når Erling dukker opp og rigger seg opp. Han kaster ut i det området som jeg har tatt tre hågjel, og regner med at det går ikke så lang tid før han har en slik på kroken.....MEN Erling er Erling, og bare for å erte meg litt, drar han opp denne idet jeg skal sette meg i bilen og dra hjem :)

16539_s.jpg

Hørte jeg noen som sa gullhår :)

16540_s.jpg

For en vakker fisk, denne må jeg snart få jeg også...... :)

Og kommentaren til Erling var denne: Det var f**n meg på tide, er jo kommet til 2. januar allerede :):D

Og Svein? Tja han så mest slik ut

16544_s.jpg

og stengene så slik ut

16543_s.jpg

Han blanka med stil :)

Godt å være i gang med et nytt fiskeår :D

Ps: Erling, Jan og Elin sitter der enda, og har tatt noen langer og hågjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei med ei lita lange, ein hågjel og noen pigghå på meg, Jan fikk vel det samme, + ei brosme.

Stort sett greit vær, hyggelig selskap, både litt matfisk, noen haier, og ei havmus, må vel sies å være en ganske perfekt begynnelse på året :)

edit: Er vel egentlig en perfekt fortsettelse på året, da eg hadde en liten tur i går, og fekk ei grei lange, ca 3-4 kilo :)

Endret av Gone_Fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dum fangst det der. Nå har jo jeg flyttet til knarvik så nå må jeg vel begynne å intensivere frekhaug-fisket litt jeg også.

MEN.... Hva gjør en stakkar som har gått tom for makrell på denne årstiden?

Annen fisk som kan brukes?

Man får visstnok kjøpt frossen makrell til ti kroner stykket hos Bergen Aktiv i Åsane, og Bergen Fiskeindustri selger frossenmakrell i esker, se link: http://www.bergenfiskeindustri.no/eng_product_sale.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var spennende fangst! Havmusa er en rimelig spesiell fisk - vakker så sin måte :lol:

Er det like bra fra den brygga hele året, eller er det nå midtvinters man bør dra dit hvis man har lyst til å prøve seg på slike interessante arter?

Vi har tatt Havmus på de flese kaiene i området, men Bontelabo er vel den kaien som har levert flest så langt.

Kaiene leverer brukbart hele året, men når det gjelder Havmus så er nok sen høst, vinter og tidlig vår som har levert flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dum fangst det der. Nå har jo jeg flyttet til knarvik så nå må jeg vel begynne å intensivere frekhaug-fisket litt jeg også.

MEN.... Hva gjør en stakkar som har gått tom for makrell på denne årstiden?

Annen fisk som kan brukes?

Har jo fortsatt litt i frysen, så har ikke sjekka rundt så mye, men i knarvik har eg ellers pleid å kjøpe makrell på den der ICA/RIMI, eller hva den heter for øyeblikket, rett ovenfor skysstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ica ja :)

Var en fin tur i går som ble en smule lenger en planen... fikk bare ei brosme ei lange og en hågjell men klager ikke...

Krheldal: bare å si i fra hvis du er gira på å være med en tur. Vi er ikke så vanskelig å be :)

Ja vi får vel slenge oss med en dag. Dere får bare gi en lyd her når dere skal ut så svipper jeg kanskje nedom. Nyttårsforsettet er å utvide artslisten min betraktlig (og der er ett stort potensiale) så jeg burde nok vært nede å snappet opp noen tips. :D Hågjell og havmus prioriteres høyest nå. Og brosme da... Av en eller annen grunn får jeg aldri brosme. Bare lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for noe krheldal? har du verken brosme eller havmus på listen din? Og du kaller deg en sportsfisker?? He he.. du skulle ha vert med på Bontlabo lørdagen, havmusen var i slaget den kvelden..

men du blir vel pappa om noen dager, leeeenge til jeg tar deg i gjenn på den fronten..

Lykke til Kristian..

Endret av boblerør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for noe krheldal? har du verken brosme eller havmus på listen din? Og du kaller deg en sportsfisker?? He he.. du skulle ha vert med på Bontlabo lørdagen, havmusen var i slaget den kvelden..

men du blir vel pappa om noen dager, leeeenge til jeg tar deg i gjenn på den fronten..

Lykke til Kristian..

hmm... Er jo egentlig en "fettfinne-nazi" jeg da... Så at jeg mangler noen arter i sjøen er vel ikke så rart. hehe. Men nå har jeg jo fått litt kyst-meite dilla, så nå skal det skje ting.

Men frykter jo at "småtten" skal oppta litt mye fisketid framover når han kommer.

Hvor gamle bør de være før de er med på fisketur? Ett par uker?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra rapport Trutta! :D:) havmusa kommer nok etter hvert, og havålen har du jo hatt på land......nesten.

men gratulerer med hågjelen, den satt utrolig langt inn for meg og Øystein, selv om nadre drar mengder av den.... ;)

Tenk om vi hadde hatt hoven klar den kvelden...... :) Men skal ta den snart....tror jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh! er det mobbing på gang her!!!

For å si det enkelt så gjør jeg akkurat det samme som Erling og alle andre som har fått arten her. Så hvorfor jeg i det minste ikke har fått en liten tass forstår jeg rett og slett ikke.

Trutta: hvis du skal få Havål og havmus må du fiske lenger en en halvtime hver gang :D

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh! er det mobbing på gang her!!!

For å si det enkelt så gjør jeg akkurat det samme som Erling og alle andre som har fått arten her. Så hvorfor jeg i det minste ikke har fått en liten tass forstår jeg rett og slett ikke.

Trutta: hvis du skal få Havål og havmus må du fiske lenger en en halvtime hver gang :D

Og du klagde på mobbing :D Og bare så du vet de, så fisket jeg 3,5 time sist du var med, men da var det DU som var seint ute :lol: LOL

Og så snart jeg er ferdig å bygge hus... da skal det fiskes (ferdig 23 januar)

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.