Champ Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 Hadde et bedre fiskeår enn det jeg har hatt på lenge, mange fisketurer sammen med fiskekompis Petter her i troms. Vi tok oss også en tur til Orkla, noe som skal gjenntas i år, plass er bestilt :-) Her er vi ved en av mine favorittelver barduelva, jeg og Petter dro en fredags kveld med flott vær og bra fiske, vi overnattet i lavvu sammen med naboen min som jeg har fått med på fluefiske og møtte også noen fra jobb som var der , samt Thomas fra barduelvas venner som jeg nå er med i :-) En flott tur med mye god mat og drikke og flott fiske. Her er det jeg som har fått på en fin ørret. Pen ørret som tok på tørrflue Her er det flintsteika som blir tilberedt over bålet, god mat er viktig på tur. Her er det Jon Iver som har fast fisk, ebildet er fra dag 2. Her er det lyst som dagen midt på natta når sole er oppe døgnet rundt, Hærlig å være på tur i slikt vær. Her er det Petter som står å kaster, lett å se fisken i området her, og vi så mye og STOR fisk her som ikke var så lett å lure, en skikkelig spennende jakt. En enorm flott tur til barduelva hvor alle fikk fisk og værgudene velsignet oss med et vær uten sidestykke, ååå som jeg gleder meg til sommeren igjen. Orkla "006 Etter mange turer i barduelva på forsesongen gikk turen til Orkla som vi hadde gleda oss til leeeenge. Desverre ble turen litt ødelagt av en sinnsyk varme den uka vi hadde leid der, 20-25 grader i skygge stort sett hele tiden og laksefisket dabbet veldig av i denne perioden, vår uflaks selvfølgelig. men det ble en flott tur likevel, Jeg dro sammen med Petter, Lasse og TC og hadde en ukes fiske på et vald helt for oss selv. Her er basecamp ved elva, vi hadde et hus som vi bodde i mens vi hadde lavvuen ved elva i tilfelle akutt trøttet eller beruselse skulle intreffe :-) grunnen til akutt beruselse må man jo også ha med (2 av boksene som lå der dro stille og rolig av sted i det elva gikk fort opp, petter og TC møtte en mann i orkdal noen dager senere som faktisk fant og drakk disse boksene som dro sin vei) Her er det TC som står i elva like ved basecamp. Bålkos ved elva, en viktig del av turen dette , bålkos og noe godt å drikke :-) var ikke borte lenge, men da jeg kom tilbake etter ca 2 timer hadde en veps laget vepsebol i snellefutrealet til TC, var noe spessielt det ja. Nest siste dagen fikk jeg endelig en laks !!! etter 17 timer i elva i strekk kun avbrutt av 3 pølser med brød kunne jeg stolt ta dette bildet , riktignok kun 5,1 kg , men det er fisk og jeg var kjempestolt og fornøyd etter utallige timer i elva hver eneste dag. Her er jeg med fisken , litt dårlig bilde men bra nok :-) en stolt fisker vi sewr der ja. Orklaturen ble en suksess selv om det jeg bare fikk en fisk, og ingen av de andre fikk noe, været og den sinnsyke varmen fikk skylda for dette og jeg tror nok det er på sin plass når det var slik, alle var i alle fall borti fisk om ikke annet, og vi håper på bedre vær under årets tur til Orkla, det kommer til å bli en årlig tradisjon fra nå av. Flott tur med ny pers på laks ! Etter orklaturen trodde jeg mine sjangser for noe mere eller større laks var over for det året , men det skulle vise seg at jeg tog grundig feil, denne elva vi her besøker en min soleklare favoritt og hadde MANGE flotte turer dit i sesongen som var. masse flottet turer med mye sjørøye og også et par ørreter der. her er det Petter som prøver seg, og fisk fikk vi på alle turene til denne elva, jeg og Petter var ofte her og jeg må si jeg er glad for å ha en fiskekompis som Petter som alltid er med på fisketur, og en veldig hyggelig person å dra på tur med og må nesten takke han for alle de flotte opplevelsene og turene vi hadde i 2006 Her er det Petter som viser frem en fin Sjørøye, ikke så alt for stor , men fin matfisk. her har Petter fått 3 til som har en bedre størrelse og denne sorten ble det mye av ! her er det Petter som har tatt bilde av meg der jeg står å kaster, FY SOM JEG GLEDER MEG TIL SOMMEREN!! her er en sjørøye jeg har fått i pen størrelse :-) Petetr den store studerer fangsten sin i denne elva skulle jeg også komme borti mitt livs største laks til nå, og med en liten 5 erstang skulle dette ta sin tid , holdt på noe over en time med den fisken, hadde ikke Petter vært der for å taile den hadde det nok blitt 30-45 minutter til, så må nok en gang takke Petter :-) Det ble ny pers!!! 11-12 kg, vekte på denne fisken er ikke helt nøyaktig da den ble satt ut fra lengde og k-faktor på fisken, fiske ble satt ut igjen og fikk ta sin vandring opp i elva :-) jeg ble totalt utslitt etter den fisken, utslitt og lykkelig, armen verka etter en slik fisk på en så liten stang med så tynn fortomm, men ALDRI før har det vært så godt å ha så vondt!!!! Alt i alt har jeg hatt en helt SUPER sesong egentlig, men man kan jo ikke legge ved bilder fra alle turer :-) Håper kommende sesong måtte bli like bra og at man holder seg frisk og rørlig og får like mange fine turer ut av sofaen. Skjønner ikke helt hva jeg skulle gjort uten fisket om sommeren. Er kanskje mye bilder i denne tråden , men moderator får bare slette hvis det er for mye ;-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 utrolig fin den siste laksen din, vel fortjent. Laksefiske er noe av det tøffeste og mest slitsomme fiske som eksiterer tror jeg, kanskje også fluefiske etter ørret og. Mye belastning fysisk på kroppen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabrielsen Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 Flotte fisker Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermy Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 Flotte fisker og flotte bilder:) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menig fiskebolle Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 Flott rapport :)Godt laksefiske kjennes i kroppen. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim andre Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 11-12kilos på 5# stang? fy flate for en opplevelse det må ha vært! gratulerer så mye med en helt rå opplevelse og en fisk veldig mange drømmer om hele fiskerlivet flotte bilder og mye god stemning på turene deres, og sjørøye er vel kanskje en av våre beste matfisker? har min dose med sjørøyer fra Finnmark, en fisk jeg gjerne vil ha på lett stang igjen, for en fighter! takk for at du minna meg på denne flotte fisken, og ike minst takk for en flott rapport! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet January 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 jo sjørøya er noe av den beste matfisken man får det er jeg helt enig med deg i !!!! sinnsyk god fisk, men jeg har desverre ingen av disse i fryseren, det angrer jeg litt på nå, på alle turene vi var der tok vi kun 4-5 med hjem i løpet av sommeren , det som ikke spises på stedet blir som regel sluppet ut igjen, men kommende sesong skal jeg ha litt i fryseren :-) for i kveld hadde det vært forferdelig godt med Sjørøye !!!! laks og Sø har jeg i fryseren , men det er jo slik at det man har det har man ikke lyst på. laksen på bildet befinner seg ikke i fryseren , den ble satt ut. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge S Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 Fantastisk flott laks og nydelige sjørøyer. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheriff Fogel Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 Var det Hilstad du var i Orkla? Flott rapport med fine fisker, forresten;-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GStrike Skrevet January 5, 2007 Rapporter Share Skrevet January 5, 2007 Flotte fisker og flott rapport! Men får en følelse av at du har en fettfinne-fetish! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet January 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 6, 2007 Var det Hilstad du var i Orkla? Flott rapport med fine fisker, forresten;-) Ja det var på Hillstad vald vi var på Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheriff Fogel Skrevet January 6, 2007 Rapporter Share Skrevet January 6, 2007 Synes jeg jeg kjente meg igjen, ja.... Flott plass, synes jeg, men vi blanka dessverre når vi var der i 2005. Vi var derimot ikke så lure at vi hadde med lavvo, så jeg har hatt et par netter på gulvet i bua der, og lavvo er nok å foretrekke ;-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Champ Skrevet January 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet January 7, 2007 genialt med lavvu ute på øya der når alle hadde drukket så kune man bare slenge seg ned der til man igjen var kjørbar\fiskbar :-) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts