Gå til innhold
Fiskersiden

Congerland med bifangst.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Ble en tur til congerland i går. Startet tidlig for å se om det var noe liv på bløtbunnen litt bortenfor den store moloen på plassen. Tanken var flate siden det var den opprinelige grunnen til at vi testet denne plassen for litt over et halvt år siden. Slang ut to ”Upp and over ledger” rigger som jeg hadde lyst til å teste siden denne riggen tillater laaaang fortom. Ene riggen var påmontert en 3/0 biggmouth med en lang makrellstrimmel for å se om det var noen varer i området, mens den andre var fylt med perler og dill sammt en 2 varivas semicirkel.

Tanken var å fiske aktivt og etter ikke alt for lang tid så nappa det forsiktig i agnet mens jeg flyttet på det. Tilslaget satt og et eller annet som ikke var alt for stort fulgte med innover.

Gleden ble veldig stor når denne fisken brøyt overflaten!

20243_s.jpg

Jaggu så er det fløyfiske her også!

Etter fotosesjon og veiing på en electrosamson som viste 140g (+/-20g ..:- ) så fikk den friheten tilbake. Og jeg var hoppende glad for å ha fått art nr 62.

Etter dette så skjedde det ikke stor annet en at jeg hadde kontakt med min hittil største fisk ewer på surf…. Jevnt og rolig run, fast tilslag. Noe som kjentes ut som seig bunn. For så å nøkke til i fra en annen verden i andre enden et par ganger før det slapp. 10++ conger er det jeg antar att det var. Så den får jeg hente en annen gang.

Ps: Takk for inspirasjon til å fiske aktivt Kim Andre! Funker som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Når det gjelder den som forsvant så er jeg ikke i tvil om at det var snakk om conger. Ingen annen fisk som jeg kan tenke meg som smeller til med sånne røsk til svar når man pirker dem i kjeften med en krok beregna på skate.

Audun: plassen har begynt å levere noen artige arter ja. Foruten conger og piggskate så er det tatt lysing, paddetorsk, hågjel, torsk, lyr, hyse, fløyfisk, lange, pale, ål, sypike. Og med tanke på at i går egentlig var første turen med noe mindre kroker en 4/0 J krok så blir det artig å se hva som kommer på land etter hvert. Rudolf så vel i tillegg breiflabb, hårvar og rødflekket kutling der. Samt at tangstikling, kantnål, div kutlinger, småsil og ubestemte ulker er blitt fanget/observert under micro meite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trutta:

Jeg gratulerte Jan i Congerland i går.

Men jeg tar det gjerne en gang til. GRATULERER Jan. Og med art nr 62 er du en foran meg.

Forøvrig var det veldig flott i Congerland i går, men fisken uteble. Alt jeg fikk var en microlyr.

He he, vet jo det, måtte bare erte deg litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si jan var en smilende blid mann leeeeeeeenge i går..

men når mørket senket seg, ja da begynte bannskapen ja.. ;)

kan man jo forsåvidt skjønne.. tross alt var vi der ute i 10+++ timer, med nesten intet liv..

men kongevær og god kaffi var det no lell :D:D

prøve på tur til uka igjen ja..

å ja, grattis med ny art. så har e i alle fall sagt det offentlig :P

mr. li

(truttakiller: flere du kan deale med i sjappa vettu :P:P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.