Gå til innhold
Fiskersiden

Abbor, suter mm


Karleif
 Share

Recommended Posts

Er egentlig ikke så mye å skryte av, men her er ett par bilder av noe av siste dagers fangst.

31173_s.jpg

Her er den største av suterne eg fekk. Beskjedne 580 gram. Helt ok sålenge det var ny art. :D

I samme vannet fekk eg også ett par abborer som likte kombinasjonen mais\mark. Her poserer eg stolt med min nye borrepers på 670 gram. Dette var forøvrig min andre og tredje abbor noensinne, så det var jo litt kjekt..

31174_s.jpg

Her har vi jammen en ny art til. Denne var like lett å få som ryktene tilsa. Eg blei lei etter 5 stykker :D

31176_s.jpg

Foruten dette kan eg vel nevne fluefanget karpe på 975 gram fra Mosvolltjernet (Masse poeng i FS-konken :) ) Bør vel egentlig ikke nevne det, men regner med att SMS hadde røpet det allikavel. Eg blei utfiska etter alle kunstens regler i gullfiskvannet..... Fisket 1 meter fra hverandre, men det endte allikevel 6-0 eller noe sånt :lol: .. Det hjalp vel heller ikke særlig att eg utpå natta mistet fotfestet og bada :D

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var temperaturen på vannet :lol:

Gratulerer med suter på lista di. En utrolig vakker fisk.

Herlig form på tryta forresten. Fargene også.

Hva slags fisk er den bittelille du holder i håndflaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel påstå att badetempen var mye høyere enn lufttemperaturen :D Den lille frekke saken i hånda (!) er i dette tilfellet regnlaue.

Edit: Har hørt mye om suterens fighteregenskaper, og kan vel si meg enig i det. Kunne godt tenkt meg en 3-kilos på matchstanga.

Edit2: Flisespikkeri, men Rudolf har rett.. heter jo Regnlaue :lol:

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen, Karleif :blush:

Suter og regnlaua skal tas under neste års uke i Grimstad.

Suter er en fisk jeg aldri har sett, men alltid har hatt lyst til å stifte bekjentskap med, den ser bare så forskjellig ut i forhold til andre karpefisker.

Abboren har jeg fått mange av, men jeg mangler et skikkelig bilde, så den skal også tas.

Takker for navn på vann og diverse opplysninger.

Gullfisk/gullbuk er jeg jo ferdig med, så nå går veien østover fra Grimstad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel egentlig ikke nevne det, men regner med att SMS hadde røpet det allikavel. Eg blei utfiska etter alle kunstens regler i gullfiskvannet..... Fisket 1 meter fra hverandre, men det endte allikevel 6-0 eller noe sånt :unsure: .. Det hjalp vel heller ikke særlig att eg utpå natta mistet fotfestet og bada :lol:

Tror faktisk det bl 7-0 mens du var der, og en til et par timer etter at du dro...hadde jo to gullfisk i håven samtidig faktisk, duppen gikk under rett etter at jeg hadde håva en som tok på boltrig. Ganske absurd fisketur, har sjelden kløna så mye som jeg gjorde på den turen, dupper og kroker i trær hele tida, amatør, amatør, amatør! Har forstått det slik på Hugo at det er Karleif som pleier å få fisk, mens sånne som Hugo og meg som sitter ved siden av og blanker. Må ha vært stor foskjell på de to plassene, hadde sjelden lange perioder uten aktivitet på plassen min. Forøvrig må det nevnes at boltrig med ett maiskorn direkte på 16-krok uten hår fungerte mye bedre enn duppmeite. Brukte vel 10-12 cm lang fortom og 30 g søkke, mer enn nok til å kroke fisken med Kamaan Shrimp/buzzer-kroker som er tynne i godset med liten mothake. Fiska med to stenger, en med boltrig, en med dupp, og det endelige resultatet ble boltrig - Sverres duppstang - Karleifs duppstang : 6 - 2 - 0. Kanskje noe å tenke på for karussmeitere som holder på å gå på veggen av å stirre time ut og time inn på et knekklys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.