Gå til innhold
Fiskersiden

Ny femmerstang


evisu
 Share

Recommended Posts

Så da har altså tiden kommet for å komme meg litt ned i stangklassene, føler at #7 i ferskvann blir litt vel heavy.

Derfor prøver jeg å finne en stang i 2000kr klassen, og har kjent på et par stenger i butikken til Skittfiske. Guideline LPXe virker veldig fin, Scierra HM3 virket litt vel dyp for min smak. Men Guideline LeCie fikk jeg ikke testet ut, og det er her jeg lurer på om noen kan komme med noen erfaringer/vurderinger?

Hvis valget skulle stå mellom Guideline LPXe #5 og Guideline LeCie #5 , hvilken ville dere gått for? Eller ville dere ikke tatt noen av disse, og hvilken stang ville dere isåfall gått for (fortsatt rundt 2000kr) ?

Har fått med meg at LeCie er det nye modellen, men er den like bra som LPXe'n ? Og sist, men ikke minst, hva slags snøre er det folk anbefaler til disse stengene..

Hvis det er noen som har gode erfaringer med snøre som passer perfekt sammen med LPXe'n eller LeCie, så gjerne skrik ut ! :lol:

Håper på mange gode svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for LPXe. Har akkurat vært samme avveining. Le Cie finnes i to utgaver en med medium fast og en med fast aksjon, stanga med fast aksjon skal være god, men de fleste vil kaste bedre med LPXe. Skal ha veldig god teknikk for å utnytte Le Cie i fast utgave. Ble anbefalt LPXe av en som har begge Le Cie modellene og LPXe.

Av snører fungerer Guideline High Float og 4Cast suverent sammen med LPxe 9' #5. Jeg valgte 4Cast siden det er 200kr billigere.

Jeg testet eksemplevis Loomis Eastfork som jeg ikke helt ble venn med før jeg bestemte meg.

LPXe 5'er stanga vant mellomklassen i testen i Trout & Salmon i sommer og som du sikkert har sett fikk den 6er i testen i AoF (ligger på klikk.no)

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.