Gå til innhold
Fiskersiden

Sonvatna tips needed


atomichaggis
 Share

Recommended Posts

I could use some tips for fishing trout from land up there. Lures, colours, weights, maybe places to fish from etc.

I spent 4 hours up there the other day and only got one bite on a copper lilauren 12g. It spat the hook in the end to top off a frustrating day but I'll be back.

suggestions?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I could use some tips for fishing trout from land up there. Lures, colours, weights, maybe places to fish from etc.

I spent 4 hours up there the other day and only got one bite on a copper lilauren 12g. It spat the hook in the end to top off a frustrating day but I'll be back.

suggestions?

Last year i got a tips from two old guys i met up thehe, and the used a rapala Rapala CD3 blue / white wobler. After that I've tried that wobler with good luck in other lakes. Not tried Son vatna this year.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last year i got a tips from two old guys i met up thehe, and the used a rapala Rapala CD3 blue / white wobler. After that I've tried that wobler with good luck in other lakes. Not tried Son vatna this year.

Cheers :P Did you catch anything up there when you were there?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Ble ingen helgetur for meg, men var oppe en tur i dag. Nydelig vær og behagelig temperatur.

Fant ikke mye spor etter isfiskere, men greide å få 4 smårøyer på isen før jeg kjørte nyboret mitt rett ned i torva. Jadda!! :wtf2: (bestille ny krone da...)

Første gang for meg så ingen lokalkunnskap. Hadde med utskrifter fra Norge i Bilder for å prøve å finne potensielle plasser.

@L.Teige: Lån hytta og ta deg en tur, Flott skitur inn på scootertrase. 2 store vann å lære seg :-))

@Arntos: Takk for tips, sjekkes ut neste gang.

Legger ved noen bilder....

imag0126001.jpg

Mye flytrafikk på morran

p1000949z.jpgHalv 9. Første hull er klar. Blir det noe da.....?

p1000953l.jpgmeeeeh...men sånn er det å være "fremmed"

p1000954u.jpgmen været er jo nydelig da :-) og man har jo både kaffe og knask.

p1000957zc.jpgNy plass, nye muligheter !

p1000955u.jpghehe. Ikke storfangst akkurat, men artig å kjenne noe i andre enden. Sardinen kom når jeg testet myschka.

imag0131zs.jpgFlott utsikt over vinterlandet.

Etter dette gikk boret til helxxx, så da var det bare å vende hjemover. Reserveboret lå selvfølgelig igjen i bilen.....

imag0137001.jpg

Bilder: Panasonic Lumix DMC-TZ10 / HTC DesireHD

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.