Gå til innhold
Fiskersiden

Lake"gutsing" med resultater.......


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

ThorEH og undertegnede hadde bestemt seg med å gjøre noe med at begge fortsatt stod med 0 i kolonnen med lake i artslisten. Til tross for tidligere forsøk der stort sett alle deltagere enn meg selv har notert lake har ikke lykken stått den kjekke bi. Dagen startet trått til tross for at jeg fikk sneket meg noen minutter tidligere fra jobben. Jeg skulle nemlig hente kanoen hos fatter og hadde byttet bil med en på jobben pga at han har takstativ - det har ikke jeg. Vel hjemme hos fatter fikk jeg satt kanoen på taket, men årene var inne. Nøklene dit lå igjen i bilen jeg hadde byttet bort og han bodde sånn til at jeg hadde måttet stå i kø begge veier, så dette bli ikke nevneverdig vurdert. Fatter synes ikke mobiltelefon er noe særlig nyttig, og han hadde dratt fra jobben. Jeg håpet han var på vei hjem og ikke hadde tenkt til å finne på altfor mye sprell på veien. Omsider kom han hjem så jeg fikk hentet greiene. Han insisterte imidlertid på en runde med kaffe, så dette tok også litt tid, men jeg kom meg da av gårde.

Vi fikk kanoen av taket, pakket greiene oppi og trillet oss opp til vannet. Kanoen på vannet og padlet til fiskeplassen. Sjekket avdrift og ankret opp med kabel fra den lånte bilen som dreggetau, da jeg hadde glemt dreggetauet i min egen bil....

Thor hadde et "run" dvs smålugging nesten umiddelbart, men ingen fast fisk. Så gikk et par timer og ingenting skjedde. Thor hadde riktignok et forsøk på å bli grunneier, men snøret røk og bunnen ble der den var. Så kom det et j...... regnevær. To mann som forsøker å få på seg regntøy samtidig i en kano er nok ikke gunstig, men det gikk da bra. Så spør Thor om kanoen flytter på seg, jeg svarer "litt", så sier han "fisk" og det sier jeg og, men antar at hans fisk har surret seg borti mitt snøre, noe som stemmer. Til tross for at jeg forsøker lure fisken over på min krok underveis lander han fisken og noterer art nummer 68 med en fisk på 2,04kg. Etter at han får ut takkelet hører jeg noe banning. Han tror jammen fisken har kroket seg selv igjen, men det viser seg at det er det avrøkne takkelet som sitter i gapet på den!! Antakelig har den tatt agnet forsiktig og lagt seg under en stein på første forsøk!

Ikke lenge etter skjer det noe hos meg og jeg får landet en lake på 1,32 som blir min art nr 51. Oppdraget er utført, men vi tyner en halvtime litt for å sjekke om den plutselige actionen varer, noe den ikke gjør, så vi padler oss passe våte tilbake til utgangspunktet. Det går jammen fint å ta lake sommerstid også og jeg er glad jeg slipper flere kalde kvelder til vinteren for å få krysset den av i lista.

Takk til Thor for en hyggelig kveld i regnet og kjør pent hjem!!

Fiskene:

050820040100442QeeN49m1sfl.jpg?80

05082004010044w91C77y2EhAV.jpg?38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.