Gå til innhold
Fiskersiden

Redusert trafikk?


NoCatch
 Share

Recommended Posts

Hva skjer med forumet om dagen? Syns det er veldig lite fangstrapporter og lite nytt generelt. Selv gidder jeg ikke å ofre så mye tid her inne lenger da det er svært lite som skjer.

Det er jo nesten overtall av moderatorer på "aktive brukere" lista. Snart kan hele forumet moderere hverandre... :-)

Jeg har gjort noen spede forsøk på å sende ut noen brannfakler her og der - noen som har økt aktivteten noe...

Håper fiskersiden.no når gamle høyder igjen, og at dette bare er naturlige svingninger.

SB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per nå:

47 aktive brukere og 30 gjester. Altså 77 personer totalt.

Av disse:

Redaktøren

Ett medlem av redaksjonen

Moderatoransvarlig

Seks moderatorer.

Kjapp hoderegning tilsier vel at 9 av 77 neppe utgjør noe flertall... [ :) ]

Er vel som du sier naturlige svingninger med tanke på aktivitet. Mange fisker (merkelig nok) lite i vinterhalvåret. Ergo blir det færre fangsrapporter og mange som sitter og kjeder seg litt og heller poster mye "møl".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal regne med at jeg dukker opp med noen fangstrapporter/bilder iløpet av ukene som kommer, hvis det er noen trøst da NoCatch. Nyinnkjøpte dupper fra DAM og stang skal testes i nær fremtid, gleder meg [ :) ]

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Er vel lite å fiske etter om dagen?? Hvor er dine rapporter noCatch [ ;) ]. Høsten er alltid en stille periode, før det slår over. Ennå ikke go temperaturen i vannet for sjøørret pluss pluss

Og for å spore litt av, når stikker SØ'en opp i elven sin igjen? Vinteren, senhøsten? Fikk en SØ i forrige uke, en liten en sådan. Men det er da sjans enda vel? [ :) ]

Send gjerne PM for å ikke ødelegge tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Det merkes selvsgat at det verken er høysesong for ørret, sjøørret, laks eller varme kveldsturer etter jobb.

Men dette er vel en fin tid å diskuterer fiskemetoder, fluevalg, bindeteknikker,bruk av dregg osv osv?

Det kan man da bruke søkefunksjonen på istedet[^][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til isen legger seg, du NoCatch! Da kommer de late ismeiterne fram [ :) ]! (No offence gutter). Jeg fisker nesten hver dag, men lite fisk som er verdt å melde om. Bare den kilos-ørreten min her om dagen er verdt å fortelle om, syns jeg. Jeg tror jeg skal ta meg en siktur i kveld. Sik eller ørret (en stor sådan)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Henning der. Man lærer faktisk noe av de turene man ikke får fisk også!

Kan være en ide å ta med blankinga i tittelen på tråden. Da kan de som ikke interesserer seg for historier uten fangst la være å klikke seg inn. Hadde en tråd jeg kalte "Bomtur natt til søndag". Til tross for varsel om blanking ble det en frisk tråd med nesten 300 oppslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da absolutt fisk i fjorden om dagen. Var ute en tur i går kveld. Fikk tre (og en halv) SØ. Største ca 50 cm. Den "halve" som sa takk og farvel ved håvkanten var ca. like stor. All fisken var farget og gyteklar (ikke gryteklar m.a.o) så de ble pent satt ut igjen.

Torsken er også tilbake på grunna. Var en pest og en plage for fiskekompisen min som hadde valgt lettspinn til fordel for flue.

Kunne selvsagt postet denne i går kveld. Men syns ikke det var så veldig mye å fortelle om, hadde fisken vært blank og fin så hadde det stillt seg annerledes.

Tror jeg skal frede SØen i mine områder noen uker fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av NoCatch

Det er da absolutt fisk i fjorden om dagen. Var ute en tur i går kveld. Fikk tre (og en halv) SØ. Største ca 50 cm. Den "halve" som sa takk og farvel ved håvkanten var ca. like stor. All fisken var farget og gyteklar (ikke gryteklar m.a.o) så de ble pent satt ut igjen.

Torsken er også tilbake på grunna. Var en pest og en plage for fiskekompisen min som hadde valgt lettspinn til fordel for flue.

Kunne selvsagt postet denne i går kveld. Men syns ikke det var så veldig mye å fortelle om, hadde fisken vært blank og fin så hadde det stillt seg annerledes.

Tror jeg skal frede SØen i mine områder noen uker fremover

Hadde du tatt noen fine bilder og fortalt litt interresant rundt turen så hadde jeg kosa meg med den rapporten hvertfall, men det er meg da [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av westside

Hadde du tatt noen fine bilder og fortalt litt interresant rundt turen så hadde jeg kosa meg med den rapporten hvertfall, men det er meg da [ :) ]

Kameraet lå på land i bunn av sekken (optimismen var ikke stor som du skjønner)[ :) ]

Skal skjerpe meg. Er ute 1-2 ganger i uka. Rapporterer sjelden.

Du skal forøvrig ha mye skryt for fine rapporter og bra bilder westside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - men noen andre, som heller ikke ønsker å kakke, eller stresse, gyteklar fisk vil kanskje holde seg hjemme og være fornøyd med det..?

"Plagsomme torsker på grunnene" - kanskje noen synes det er en nyttig informasjon? Noen som faktisk syns det er fint med en torskemiddag i ny og ne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av stein

Hei,

Har selv vært dårlig med å rapportere på Fiskersiden i det siste.

Her er en liten teaser før min neste rapport.

http://www.sfk-laken.com/?p=nyhet&act=vis&...m=on&kategori=1

Stein

Hoohoo, Sweet!! Gleder meg til rapporten din Stein [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.