Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken Kutling


Recommended Posts

Var ute å fisket etter Microfisk i dag og fikk denne.

Tror det er en kutling av noe slag..

Fikk den på krok 16,noe som var flaks, jeg så fisken og strevde lenge med å få den til å sitte...

men omsider tok den en sinnsykt liten rekebit...

387_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/203/387.jpg

388_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/203/388.jpg

389_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/203/389.jpg[/url

390_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/204/390.jpg

391_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der e nåkk ein sainnjkuttling, sjø. Litt vanskli å sei uten å sjå ryggfinnj, meinn tatt i betraktning jupet hainn vart tatt på so e det nok ein sainnj, ja. Dra opp ryggfinnj næst gong så ska du sjå du får eit 100% svar. Hainnj va fin, ja, sjøl om hainn va ein tronover å få på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

De der e nåkk ein sainnjkuttling, sjø. Litt vanskli å sei uten å sjå ryggfinnj, meinn tatt i betraktning jupet hainn vart tatt på so e det nok ein sainnj, ja. Dra opp ryggfinnj næst gong så ska du sjå du får eit 100% svar. Hainnj va fin, ja, sjøl om hainn va ein tronover å få på ;)

Har lagt ut 2 bilda te...

det e ikke berre enkelt å hold opp ryggfinna på ein så sinnsykt liten fisk[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg notert meg en ny art ja... Sandkutling...

Var på samme plass sammen med Vilhelm i dag og jeg fikk tak i kroker av han som var i størrelse 28-30-32 ,noe som resulterte i flere sandkutlinger. De var litt letter å få til å sitte med mindre krok størrelse ja[ :D ]

Vilhelm fikk også sandkutling, noe som var ny art for han...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av BINN LADDEN

Slike kroker skulle jeg gjerne hatt!!

Hvilket utstyr bruker dere sammen med disse små krokene?

Kan vel ikke akkurat bruke ei 4000 haspel og 9 fot stang til dette fisket.

jeg bruker en ulxs shimano snelle med 0.16 mono på og ei berkley lightning rod på ca 5fot..

Bruker forøvrig 0.14 mm fortom, det er det størrste som går igjennom øyet på så små kroker.

Du må også kutte fortommen med en skarp kniv for å få et rent kutt.

hvis du vil ha slike kroker kan du sende en PM til Vilhelm han selger slike kroker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av BINN LADDEN

Kan vel ikke akkurat bruke ei 4000 haspel og 9 fot stang til dette fisket.

2.jpg

Her ser du meg i aksjon med utstyret mitt til micromeite. 500-haspelsnelle og 2 fots supermyk stang, omtrent som dne mykeste tuppen som følger med en feederstang. En stivere stang med mormyshka-nappvarsler på er kanskje enda bedre, følsom nappindikasjon om du fisker dypere enn du kan se, og rygg til skikkelig tilslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fiske microfisk er vel det som gjør en stor mann til en liten gutt.Gleder meg til jeg får microvekt,penrod(microstang?)og microkroker i posten, har bestilling på hele pakka.Det blir nok noen svære rugger på meg snart,kommer sikkert til å trenge hjelp til artsidentifisering.

Stå på gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av BINN LADDEN

Å fiske microfisk er vel det som gjør en stor mann til en liten gutt.Gleder meg til jeg får microvekt,penrod(microstang?)og microkroker i posten, har bestilling på hele pakka.Det blir nok noen svære rugger på meg snart,kommer sikkert til å trenge hjelp til artsidentifisering.

Stå på gutter!

Skal love dæ at vi føler oss som smågutter når vi ligger på kne med rumpa i været..

Forresten du skulle hørt hylet til Vilhelm når han fikk fløyfisken, det var fullt på høyde med en 12 år gammel jente på Bacstreet boys konsert[ :D ]

Bra at det ikke var folk i nærheten, da hadde vi vel blitt innlagt begge to[ :D ][ ;) ][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av BINN LADDEN

Å fiske microfisk er vel det som gjør en stor mann til en liten gutt.Gleder meg til jeg får microvekt,penrod(microstang?)og microkroker i posten, har bestilling på hele pakka.Det blir nok noen svære rugger på meg snart,kommer sikkert til å trenge hjelp til artsidentifisering.

Stå på gutter!

Skal love dæ at vi føler oss som smågutter når vi ligger på kne med rumpa i været..

Forresten du skulle hørt hylet til Vilhelm når han fikk fløyfisken, det var fullt på høyde med en 12 år gammel jente på Bacstreet boys konsert[ :D ]

Bra at det ikke var folk i nærheten, da hadde vi vel blitt innlagt begge to[ :D ][ ;) ][ :P ]

Ditt var ikke noe bedre da du fikk dvergulke. Hoppa rundt av glede så murkaia slo sprekker og hylte så høyt at gutta på oppdrettsanlegget trodde flyalarmen hadde gått.[ :D ][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.