Gå til innhold
Fiskersiden

Hemmelige vann..


JonT
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av JonT

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

fantastiske fisker![:0][:0][ :D ] håper du har plass i båten, når jeg kommer over til neste år(familiebesøk)[ :) ]

[ :) ] Som du ser på det ene bildet, så er det en pioner. Type 10fot[ :o )]. Plass til hele forumet i en sånn en[ :D ].. Eksrta arti blir det i kuling, med en halv, elektrisk og sliten hest[ :o )]

da stiller jeg med bellyen og firerstanga[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av pma

Utrolig flott gjedde!

Synes du bør la de fine gjeddene leve, ørreten er MYE bedre som matfisk alikavel :) .

Michael

Gjeddekaker=namnam[ :) ] Du har selvfølgelig helt rett, men uvettig bruk av slengkrok på tomic'n gjorde at både gjedda og den ene ørreten fikk banesår. Ørreten klarte faktisk og kroke seg sjøl i begge øya, og da skal jeg si at det blei fart på sakene. Prøvde å lage høl i skuta med hue.. Gjedda hadde et øye i behold, men jeg hadde ikke hjerte til å sleppen ut, med fare for en lang og smertefull død. Hørt at fisk kan klare seg greit med et øye, men regner med at en på den størrelsen ikke hadde klart seg særlig bra. Aldri mer slengkrok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare replisere at jeg fikk en 2,5 kg's lyr med bare ett øye -det andre var gjenklstra, gammel skade - så det ser ut for at den klarer seg godt made bare ett øye.. ikke spesielt mager var den heller!

Men det blir jo et etisk spørsmål om man vi sette ut en fisk med et ødelagt øye! [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg inn titt i LOVDATA, eller som jeg gjorde, kontaktet fiskeforvalteren hos fylkesmannen.

sitat:Opprinnelig postet av JonT

sitat:Opprinnelig postet av rogna

Nei, jeg er nok ikke helt på jordet. I henhold til loven om landskapsvern er bruk av motor på båt, både el. og bensin forbudt i vann under 2 kvadratkilometer.

Men forvaltningsmyndighet kan gi tillatelse.

Takker for belæringen, men tar ikke alt du sier for god fisk.. Hvor har du finni informasjon om dette? Har lest meg grønn og blå på miljøverndepartementets sider, men finner ikke noe konkret knytta opp til motorisert ferdsel og landskapsvernområder. Veit at bensinmotorer har generelt forbud i vann under 2kvm, men også at el-motorer ikke går under samme bestemmelsene, siden de ikke har noe utslipp og derfor heller ikke er noen direkte belasting for miljøet. Etter litt grovregning har jeg finni ut at "mitt" vann går glatt over 2kvm grensa, så det er ikke noe problem sånn sett. Men det er flere vann i det samme området som jeg en dag kunne tenke meg å prøve ut. Så hvis du er godt kjent med regelverket hadde jeg satt pris på tips om hvor jeg kan finne info om dette, sånn at jeg ikke tråkker i kuruka hvis jeg skulle sjøsette skuta i et av de mindre vanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ja du har virkelig funnet fram til en gullgruve av et fiskevann. Jeg og andre her på forumet bare lengter etter å høre hvilket vann dette er.

Allikevel, ønsker du at vannet skal fortsette å være så bra bør du ikke røpe hvilket vann det er snakk om.

Om du tar med noen gjedder fra turene dine eller noen ørretter bestemmer du selv og ikke oss andre her på forumet.

Gratulerer med kjempefangst, [ :) ]du er med på å inspirere oss andre til å prøve ut nye fiskevann i steden for å bare fiske der vi er kjent fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.