Gå til innhold
Fiskersiden

Hemmelige vann..


JonT
 Share

Recommended Posts

Legger ved noen bilder fra et vann som har levert i overkant av alt jeg har hørt om..Fått fisk over fire, hvert år, de siste fem åra. Største hittils på 5,9. Er det noen andre som har no lignende erfaringer? Regner med det er flere som sitter å ruger på noen godbiter[ :) ]

663_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/300/663.jpg

En som svømmer der ennå.. Blodet er fra gjedda.

664_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/300/664.jpg

Dugelige gjedder der òg..

665_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/300/665.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88

Fine fisker JonT! Er det avansert* trolling du driver med?

* = Med avansert trolling mener jeg om bruker planerboard, dyprigg og alt det der?

Stort sett overflate fiske som gjelder. Kjører som regel fire stenger. To med sideplaners (no a-la Yellowbird ). Fått noe på rigg, stort sett gjedde, men er sjelden jeg trenger å komme dypere en 4-6 meter. Virker som byttefisken stort sett holder seg i toppsjiktet. Ihvertfall så lenge tempraturen holder seg under 15 grader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

fantastiske fisker![:0][:0][ :D ] håper du har plass i båten, når jeg kommer over til neste år(familiebesøk)[ :) ]

[ :) ] Som du ser på det ene bildet, så er det en pioner. Type 10fot[ :o )]. Plass til hele forumet i en sånn en[ :D ].. Eksrta arti blir det i kuling, med en halv, elektrisk og sliten hest[ :o )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landskapsverneområde? Da har du ikke lov å bruke motor i det hele tatt. Hverken bensin eller elektrisk.

sitat:Opprinnelig postet av JonT

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Kjempeflotte fisker! stort vann?

Jo takk[ :) ] Ikke større en at det ikke er lov med bensinmotor. Men tror kanskje det egentilg kommer av at det ligger i et område som har landskapsvern. Har egentlig aldri fått no skikkelig forklaring på det.. Ganske sikker på at det er over 2km2. Er rundt 5km langt ihvertfall. Utrolig produktivt. Hovedsakelig sik og ørret. Mer trur jeg ikke jeg vil røpe her[ :) ]..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte ørreter! Hvis jeg var det ville jeg for all del ikke røpet hvilket vann det er snakk om, og også satt ut igjen de største ørretene. Begge deler for å sikre at dette forblir et hemmelig drømmevann, for i det øyeblikket det ikke er hemmelig lenger er det neppe drømmevann særlig lenge heller... Skal ikke påstå at den eneste grunnen til at man gjerne må til Bjørgefjell eller Finnmarksvidda for å oppleve virkelig godt ørretfiske i Norge er at folk dreper for mye fisk i de bynære vannene, men litt av forklaringen er det nok helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av rogna

Landskapsverneområde? Da har du ikke lov å bruke motor i det hele tatt. Hverken bensin eller elektrisk.

Trur du er litt på jordet her.. Lansskapsvern innebærer vel stort sett bare at det ikke er lovlig å bygge eller gjøre inngrep som skader/forandrer landskapet. Kan uansett ikke helt se hva slags skade det skulle gjøre å kjøre el-motor.. mindre utslipp en årer.. mindre støy og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av svenna

Hei JonT, vekommen til forumet. Utrolig fin fangst. Er de stort sett wobler du bruker? Event. hvilke?

Takktakk. Nesten uten unntak wobbler. Mye tomic, bomber og Rapala. Den nest største på bildet fikk jeg på en ny sak som jeg bestilte fra statene i våres. Kan sikkert sende deg noen bilder hvis du lover og ikke vise dem til noen[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:

Trur du er litt på jordet her.. Lansskapsvern innebærer vel stort sett bare at det ikke er lovlig å bygge eller gjøre inngrep som skader/forandrer landskapet. Kan uansett ikke helt se hva slags skade det skulle gjøre å kjøre el-motor.. mindre utslipp en årer.. mindre støy og..

VÆR KLAR OVER LOVER OG REGLER: Jeg vet ingenting om vannet ditt og om du har lov å bruke el-motor i vannet. Men hvis vannet og området har et generelt forbud mot motorisert ferdsel gjelder dette ALT, også el-motor hvis det ikke er gjort unntak for det. Det hjelper ikke hva du måtte mene selv. Loven skiller ikke på type motor! Er det ulovlig risikerer du bot i 10-15.000 kroners klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er nok ikke helt på jordet. I henhold til loven om landskapsvern er bruk av motor på båt, både el. og bensin forbudt i vann under 2 kvadratkilometer.

Men forvaltningsmyndighet kan gi tillatelse.

sitat:Opprinnelig postet av JonT

sitat:Opprinnelig postet av rogna

Landskapsverneområde? Da har du ikke lov å bruke motor i det hele tatt. Hverken bensin eller elektrisk.

Trur du er litt på jordet her.. Lansskapsvern innebærer vel stort sett bare at det ikke er lovlig å bygge eller gjøre inngrep som skader/forandrer landskapet. Kan uansett ikke helt se hva slags skade det skulle gjøre å kjøre el-motor.. mindre utslipp en årer.. mindre støy og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.