Gå til innhold
Fiskersiden

slukstang


amnesia
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

nåken som har/ har prøvd berkley ligthning rod 12 fot spinnstanga???

fant den i en butikk til 998kr. trur den kosta 1999kr til vanlig.

e den bra? skal brukast til makk å sluk fiske ved høg vassføring.

skal ha multiplikator snelde på den å lure på ei shimano calcutta(vist ei finne på ebay til en go pris) eller 400 eller corsair. nåken so har peiling på disse sneldene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av amnesia

nåken som har/ har prøvd berkley ligthning rod 12 fot spinnstanga???

fant den i en butikk til 998kr. trur den kosta 1999kr til vanlig.

e den bra? skal brukast til makk å sluk fiske ved høg vassføring.

skal ha multiplikator snelde på den å lure på ei shimano calcutta(vist ei finne på ebay til en go pris) eller 400 eller corsair. nåken so har peiling på disse sneldene?

Har stangen.KANON stang[8].shimano calcutta er en snelle jeg selv har vurdert(bare gode tilbakemeldinger)men har landet på haspel(shimano baitrunner)[8],som jeg har prøvd iår med gode "vibber"[ :) ].Slukstang trenger ikke være så lang.Bruker en 11foter til slukfiske og en 12 foter til makkfiske.Her er ingen fasit.Selv føler jeg STOR forskjell etter å ha gått en dag med 11foteren for så å bytte(og omvendt).Prøv altid utstyr før du kjøper.NB Bergen Aktiv åpner i Rådalen 8des.Til glede for alle har de laget baseng på baksiden til utprøving av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den LR stanga i 13 fot, og synes den er topp. Cabelas eller basspro hadde nettopp salg på den vanlige gamle calcuttan, men ser ikke ut som de har det nå.

Ellers kan det jo nevnes at Ambassadeurene c3 og c4 har kommet i ny utgave + den nye modellen Record ser porr ut. (Nå er jeg vel helfrelst ambis mann, men men)

Men har du lyst på calcuta, kan man ikke klandre deg :)

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket med kombinasjonen Berkley lightning rod 12 fot og Calcutta 400 i mange år og anbefaller dette på det sterkeste . Har kjørt mang en laks og utstyret er perfekt for både det å kaste med mark eller sluk eller å kjøre storlaks . Prøv dette og du vil ikke ha noe annet skal jeg love deg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Shimano Technium DF m/trigger 13 fot 20-80grm 2004 modell og den knakk ved nederste festet i andre fiskesessong. En jeg fisker sammen med har 2005 utgaven og han knakk tuppen ved kjøring av fisk.

Ikke sikkert stengene er skjøre av den grunn, men kanskje de er veldig ømfindlige mot støt eller små slag? Derfor litt skeptisk til technium, men de er veldig gode stenger å fiske med da.

En annen ting med denne stanga er at snellefestet er dårlig og skruinga løsner etter en tid. Vil ikke advare mot stanga, men påpeke at jeg synest kvaliteten var dårligere enn jeg forventet av denne stanga. merk at jeg snakker om den på 13 for og det trenger ikke ha noen betydning på andre lengder.

Ellers må jeg påpeke at Berkley har jeg bedre erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om problemer med Technium stengene. Har selv 11' 40-100g (2004 mod.), stanga er vanvittig sterk og helt rå å kjøre fisk på ved stor vannstand. Uansett så er materialet i stengene endret for 2005 modellene, så eventuelle problemer bør ikke gjelde nye stenger.

Berkley Lightening har meget gode kasteegenskaper men er ikke spesiellt god til kjøring av fisk, tuppen er allt for myk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.