Gå til innhold
Fiskersiden

"Men Sandvikselva var ikke død"


Danny
 Share

Recommended Posts

For de av dere som bor i Asker eller Bærum, så sender TvBudstikka en raportasje om giftutslippene i Sandvikselva i kveld. Vet ikke helt når det blir sendt, men tror de starter sendingen sine hver halve time, så bare og følge med. Ser ut som de også legger sendingene sine ut på webtv.

http://www.budstikka.no/redaksjonelt/kultu...ticleID=218916#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat programmet. Mye fin og stor fisk, og det er fint å se at naturen går sin gang der til tross for utslippene tidligere. Men jeg reagerte litt på behandlingen av fisken! Er ganske sikker på at ryggraden må ha bli skadet eller knekt på flere av fiskene, var ikke akkurat pen behandling! På den annen side er jeg usikker på overlevelsesprosenten på stamfisk, er kanskje mulig at de fleste av disse stryker med uansett?

Noen andre som har synspunkter, eller har sett programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også på programmet og reagerte litt på hvordan de behandlet fiskene. Ikke hadde de hansker på seg under selve "strykeprosessen" der rogna eller melken kommer ut. Når de var ferdig, pælmet de fisken tilbake til vannet i ganske stor høyde fra bygningen eller demmingen. Så ut som om det var flere meter høyt. Fisken må allerede hatt en stor påkjenning....

sitat:Opprinnelig postet av Iversen

Så akkurat programmet. Mye fin og stor fisk, og det er fint å se at naturen går sin gang der til tross for utslippene tidligere. Men jeg reagerte litt på behandlingen av fisken! Er ganske sikker på at ryggraden må ha bli skadet eller knekt på flere av fiskene, var ikke akkurat pen behandling! På den annen side er jeg usikker på overlevelsesprosenten på stamfisk, er kanskje mulig at de fleste av disse stryker med uansett?

Noen andre som har synspunkter, eller har sett programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.