Gå til innhold
Fiskersiden

bryllupsreise til island


Rune A
 Share

Recommended Posts

Jeg gifter meg til sommeren og tenkte å legge bryllupsreisen til island. Min framtidige kone er hestegal,og jeg er fiskegal. Tenkte å kombinere det på en eller annen måte. Feks. Leie et par hester å ri inn til en hytte/lavo Som ligger ved en laks/ørretelv å bi der noen dager,for så å ri tilbake. Noen som veit om noe i den duren? Vil helst ikke ha no komersielle greier. Send meg privat-melding hvis dere har noen tips/kontakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du starter slik Rune så ber du jo om det.

Gratulere så mye til dere begge to [ :) ][ :D ][ :D ]

Rart du ikke legge bryllupsreisen til Mandal[ ;) ], i en lavo i sone 3 og leier inn en islandsponny som kan ta seg av kona [ :D ][ :) ]

Får håpe du får masse tips om steder der det er masse hest[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he....Dere er morsomme... Island er jo et drømmested. Men kommer nok til mandal til sommeren også,men da har jeg med meg frua. Hun er blitt en dreven sjøørrett-fisker,så da er det vel på tide å presentere laksen snart også. Blir det no camping i Marnadal neste år???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg hadde fisket laksen hjemme Rune, og kjørt full fokus på ørret og røye på Island. Blir som å dra til Nederland og fiske torsk...

Men hvorfor elv? Ligger jo en rekke fete vann der som er mye mindre besøkt og som sikkert er genialt å oppsøke via hesteryggen (islandsponni på kona, Belgisk bryggerigamp til deg), og dessuten har man muligheten til å være mobil og teste flere forskjellige vann. Ha i bakhodet at været på Island er som humøret til mange kvinns (fra stille til storm på rekordtid), så hele rekka fra myggnett og solbriller til regnklær og vanntette fjellstøvler må være med. I avdelinga fiskeutstyr vil dette si alt fra flueutstyr til myggfiske til meite med mark. Og skulle fisket suge er det bare å håpe at kona gjør det samme, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksefisket er vel stort sett veldig dyrt og eksklusivt, og vanskelig å komme til med mindre du er amerikaner og tjener minst 10 mill dollar i året! Ville vel heller satset på ørret/røye. Gjør en del research på forhånd, også her er det mye privat og vanskelig å komme til enkelte steder! Even Rise har skrevet en del om fiske på Island i sine bøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.