Gå til innhold
Fiskersiden

Treg fisk!


mr.johansson
 Share

Recommended Posts

i det siste har jeg stadig fisket på stor torsk som jeg har sett.Fisken har virket som den ikke har brydd seg om meg i det hele tatt,og svømt helt inntil meg(...så nære som 1 meter)Fisken ar aldri vært særlig interessert i fluene mine(har prøvd en hel del nå)Noen som opplever lignende?hva slags flue kan være bra slike tilfeller?kanskje en diiiger krabbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever dette hvert år i Saltstraumen, da man ser hovedsaklig torsk (og en del fin lyr) stryker langs svabergene. Størrelsen på torsken er alt fra stor Trymtorsk til større beist over 10 kg. Når fisken ikke vil ha det jeg presenterer, setter jeg på noe med mye liv, f.eks. en shadjigg, og bare irriterer torsken ved å lage svømmebevegelser på jiggen.

Største torsken jeg har tatt på dette er rundt 6 kg.

Men nå gjelder denne tråden fluefiske, så kanskje torsken tar når man setter på en shadjigg på fortomen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har merket d samme opp i gjennom årene selv.. noen ganger tar de andre ganger vil de ikke engang ense flua mi.. men, krabbeimitasjoner er en god ting og ellers som de andre nevner her börstemarker :D

jeg liker å bruke en str6 WollyBugger med Gullhode, chenill kropp (oliven, hvit, brun alt etter som lyset ute) og hanehackel som vil imitere kanskje litt mer over på en börstemark og Marabou hale som er rimelig lang.. vil lage mye liv, synker fort(coneheaden er jo valgfri selvfölgelig) intrekkninger; sakte vil jeg si, men dette kan jo variere. til sö vil jeg heller trekke litt fortere :P send gjerne en "PM" til meg oxo kan jeg gi videre beskrivelser samt bilde :D

har selv fått rimelig mye stor torsk samt mindre sõ på denne fluen siste ukene ;)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.