Gå til innhold
Fiskersiden

Stradic


HåkonS
 Share

Recommended Posts

Har en helt lik selv jeg og, med bakbrems og er meget fornøyd meg den. Jørgen skriver at den er noe tundt på sveiva, og det er den på min og. Men regner med at det har å gjøre med den relativt høye utvekslinga, som jo er det som gjør den til en ideel sjøørret/havabbor snelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Bruker Stradic 2500 selv, med bakbrems. Er sånn passe fornøyd. Av og til syntes jeg den er litt tung på sveiva, men mulig jeg mener det fordi jeg oftest fisker med større sneller. Eller kanskje jeg innehar en "mandags-snelle"?

Det er nok ikke noe galt med snella di. Grunnen til at den er tung på sveiva er høy utvksling som ThorEH skriver + at du sikkert har dobbelsveiv. Skifter du til enkelsveiv får du et større moment og det er lettere å sveive.

Ellers er Stradic-en ei knallbra snelle. Selv har jeg Twinpower 2500 F, 3000 XT og 4000 F med frontbrems og enkelsveiv. Jeg er kjempefornøyd med alle. Det er ikke få laks og SØ de har temmet. [ :) ]

2500 snella bruker jeg på en Technium 9' 5-20g med 0,20 og 0,22 mono. Det er en kombinasjon som er perfekt til mitt bruk med slukvekter fra 10-25 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Helge S

Jeg ville aldri brukt multisnøre til SØ-fiske. Min erfaring er at jeg mister mye mer fisk når jeg bruker multi (fireline).

Hvorfor det?

Min erfaring er at fisken krokes bedre når jeg fisker med multi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av RexHunt

sitat:Opprinnelig postet av Helge S

Jeg ville aldri brukt multisnøre til SØ-fiske. Min erfaring er at jeg mister mye mer fisk når jeg bruker multi (fireline).

Hvorfor det?

Min erfaring er at fisken krokes bedre når jeg fisker med multi.

Jeg går ut fra at det er slukfiske etter SØ vi snakker om her. Fisk som hopper og spretter slår seg mye lettere løs når en bruker et snøre uten strekk (multi). Det hjelper litt med en sjokkfortom på noen meter og lange myke stenger.

Jeg har fiska endel med multi men nå fisker jeg kun med mono etter SØ og laks. Dagens monosnører er noe helt annet enn det var før og 0,20-0,25mm mono holder i massevis til SØ-fiske i sjøen.

Til sjømeite og havfiske er multi suverent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Stradic og kjører kun fireline på den. Den er helt fantastisk og kan anbefales på det varmeste!!!!!!!!!!! Den virker litt treg, særlig når det mye snøre ute, men er lett å vedlikeholde og kjøre fisk på. To viktige elementer når du kjøper en slik snelle: Løp og kjøp, sier nå jeg[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multi/ikke multi - kommer også an på stangen - bruker en Fenwick BNH i lett klasse til skissert type fiske og den er såpass myk at den kompenserer for snøre uten strekk. Bruker selvsagt noen meter med mono som fortom også... En meget stiv stang vi kanskje medføre at fisken slår seg lettere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.