Gå til innhold
Fiskersiden

hvilken baitrunner bør jeg velge?


tryta
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Klart at Daiwa er ett vel så godt alternativ til Shimano... men når valget står mellom Kinetic og Shimano, Lada eller Audi liksom!

Nej, han hade tittat på dessa två. Står ingeting om att valet står mellan dessa två[ :) ][8D] (Sorry var bara tvungen, du uppmanar ju folk dagligen att läsa inläggen bättre[ :( ])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lho

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Klart at Daiwa er ett vel så godt alternativ til Shimano... men når valget står mellom Kinetic og Shimano, Lada eller Audi liksom!

Nej, han hade tittat på dessa två. Står ingeting om att valet står mellan dessa två[ :) ][8D] (Sorry var bara tvungen, du uppmanar ju folk dagligen att läsa inläggen bättre[ :( ])

:-) Joda, hadde ikke lest innlegget skikkelig selv før jeg svarte. Skjønte det slik at valget sto imellom Shimano og Kinetic. MEN som du sier, Daiwa foran Kinetic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:

Opprinnelig postet av ThorEH

:-) Joda, hadde ikke lest innlegget skikkelig selv før jeg svarte. Skjønte det slik at valget sto imellom Shimano og Kinetic. MEN som du sier, Daiwa foran Kinetic

Jeg ville heller sagt det slik:

- OKUMA foran Kinetic (forutsatt at prissegmentet er "billigst mulig")

- DAIWA foran Shimano (hvis en skal ha skikkelig kvalitet) - får en en Daiwa Infinity for rundt 100GBP er det definitivt et bedre valg enn en Shimano til samme pris[ :) ] - jeg er icke så fornøyd med min Shimano baitrunner (men den er bedre enn Kinetic og Okuma, ja...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okuma Epix pro er helt klart et alternativ å regne med. Har hatt lillebroren Force og brukt den hardt både i sjø og ferskvann i to og et halvt år nå, og det er ikke antydning til svakheter. Har kjørt sei og lyr på 5 kilo uten problemer, kjørte dem faktisk så fint på bremsen at jeg fikk i land seien på en møkkakrok som knakk da jeg la seien på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok snart jeg også skal kjøpe meg 2-3 Baitrunnere, og da blir det nok fra Okuma, har liten tru på Kinetic.Skulle gjerne valgt Shimano,men med et begrensett budsjett må man velge litt etter lommeboka også, og da trur jeg Okuma sine sneller er best. Skjønner ikke helt hvorfor ikke Shimano også lager noen billigere baitrunnere, de lager jo så veldig bra vanlige sneller fra 500-600kr[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Er det noen som har prøvd Prologic XLNT? Koster ikke mer en 45£ hos Mikes tackle shop, kan jo kjøpe tre sånne for prisen av en Shimano(med norsk pris da). Er vell Okuma som lager den? Hva burde man kjøpe, Epix pro eller XLNT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd Prologic XLNT? Koster ikke mer en 45£ hos Mikes tackle shop, kan jo kjøpe tre sånne for prisen av en Shimano(med norsk pris da). Er vell Okuma som lager den? Hva burde man kjøpe, Epix pro eller XLNT.

Den ligner fælt på Okuma Force. Kvaliteten på den er hakket under Epix Pro. Den kostet vel ca £49 da den var ny.

Ville vel ut fra alternativene dine helt klart satset på Okuma Epix Pro. Synes den er fullt på høyde med Shimano GTE baitrunnere, liker den faktisk bedre enn Shimano. Visste ikke at den var blitt så billig, må vel kjøpe noen til selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Jeg har selv en Epix Pro baitfeeder i str. 6500. Den er dog noe tung og stor, men har en fabelaktig god brems og greit snøreopplegg. Nok kulelager til å drive en liten bil, samt en solid konstruksjon. Men altså noe tung.

Det kan sikkert endre balansen på karpestenger. Jeg ville ikke valgt denne snellen på en 2 lbs karpestang for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.