Gå til innhold
Fiskersiden

75 kilos kamerat på flue...


Hoika
 Share

Recommended Posts

Jeg og en kamerat var en tur ved bingsfoss i forrige uke for

å teste litt fluefiske... Vi fant oss en fin plass å rigget til stengene.

Jeg var først ut, å begynte å kaste. Kristoffer, alias "kameraten"

ba meg vente til han var klar, fordi han stod i farlig posisjon bak meg. Ivrig som jeg var ba jeg han flytte på seg istedet, uten at noe skjedde. Hadde fin flyt i kastet, da det plutselig sa stopp...

Med krokspiss og mothake godt plantet i brystet, stod han å banna og skreik! Uten at noen av fluene hadde berørt vannet, pakket vi sammen å kjørte avgårde til legevakta på sørumsand, som stengte 10 minutter tidligere... Men heldigvis er onkelen min lege på Frogner(og nabo), og visste råd. Et par lokalbedøvelser gjorde det smertefritt å tre kroken videre, før avbitertanga gjorde resten...

Det ble dårlig med fluefiske den dagen gitt...[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro til legen da jeg som 10-åring fikk flua godt plantet i bakhodet. Neste gang, da som 15åring, fjernet faren min flua da jeg kom hjem (mange timer etter at flua begravde seg i hodebunnen). Og siste gang fjernet jeg den selv på stedet og fisket videre. Begge de to siste løsningene kan anbefales.

Men her var det snakk om fluer av beskjeden størrelse. Tør ikke tenken tanken på å få en 10/0- flue smelt inn i hodet. Fisker man rolig videre da er man barsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.