Gå til innhold
Fiskersiden

Drømmefiske


no fish matre
 Share

Recommended Posts

Nå er det vinter og dårlig med fluefiske, men det er fult mulig å drømme om vårens opplevelser.

Min måte å døyve abstinensene på er å finne meg noen fiskeplasser, og å finne ut mest mulig om de. Nå sitter jeg å drømmer om små elver på vestlandet med fin ørret. Størrelsen er ikke viktig, men elvene må ha de rette kulpene, og strekka. Er det noen som har noen bilder av sånne elver? Er det noen andre som har andre måter å døyve fisketrangen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man kan fiske i sjøen med flue. Etter hva jeg har hørt er det absolutt brukbart fiske nå. Og torsken er jo der for de (oss[:I]) som synes det er moro å fiske den.

En annen måte å døyve abstinensene på er jo å binde fluer, enten sammen med fiske-kompiser eller mens man har en fiskefilm i bakgrunnen.

Men for all del, det er ikke ille å drømme om det som kommer heller. Jeg drømmer om å sitte i den nyinnkjøpte Bellyboaten min og kaste etter vakende ørret. Og akkurat den drømmen går nok i oppfyllelse - om stanga kommer til å bøye seg til bristepunktet mens en flere kilos stor ørret velter seg i overflaten med flua mi godt plantet i munnviken gjenstår å se [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker jo litt i sjøen hele året, men nå er jeg hekta på en ting:

I sommer fikk jeg meg #3 stang med tilhørende lett snøre. Jeg og 2 brødre var i en liten elv (Fretteelva ovenfor Stordalsvatnet i Etne) og fiska småørret (150g). Det å få fisk på dette ustyret kombinert med den utrolige naturopplevelsen, har gjort meg helt hekta på akuratt dette.

Skal også ha 10 uker pappa perm til sommeren, så noe av dette blir nok realisert til våren også. Gleder ekstra mye til våren denne vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porr, Vilhelm! er det mulig å henge seg på en gang? [8)]

Ang torsk på lett utstyr: husker en fight med en torsk på 4,3 kg på en slarkeraje av en 5'er stang! Hadde ikke kjangs til å holde igjen, tror jeg brukte vel 15- 20 min på å få den inn. Litt moro til å begynne med da jeg holdt på å gå tom for backing et par ganger, men det ble bare kjedelig etter hvert. Ville bare ha den på land og ut igjen[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det mulig å henge seg med. Er et godt stykke inn i fjellet dette, og har sett større fisk i elva. Slutten av juli/begynnelsen av august er nok beste tiden. første gangen jeg var her var det fremdeles is på vannet i slutten av juli. men hjertelig velkommen skal dere være. Ellers er det jo noen gode vann som allerede har kanonfiske i midten av mai [ :D ]

EDIT: legger til bilde av det vannet og:

blanktj2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

her er det bilder fra ei litt mindre elv der jeg går med flue om sommeren. fisken ligger i snitt på 2-400g med fisk opp mot 4kg(gytefisk). bekkørreten ligger på 150 g med største fisk på 800g

141020051742evPPPGq2PQ6cdjqN6a.jpg?100

141020051731Hg3QZ2JF4BZd8Pru6M.jpg?29

1110200511408qL9hLjL5PLZ44q3Kl.jpg?21

141020051726olSHLfCuMYAYyshxER.jpg?75

Det var fine bilder av en perfekt elv. Jeg driver å leter etter bilder av Frette elva, men jeg fant ikke noe. Skal høre med broderen om han har noen.

Håper fler kan dele opplevelser med fin elv, fin fisk, eller kombinasjonen. Morro at så mange legger ut bilder her. Fortsett!!

Til det med #3 stang. Jeg er ikke noe fiskeproff, men kjøpte alikevell denne stanga. Må si jeg ble overasket når jeg fikk på fisk på 150gram som virkelig ga meg en hærlig fight. Når den fant rette plassen i strømmen, sto den nesten helt i ro, og jeg måtte faktisk jobbe litt for å få den inn. Ingenting slår dette fiske i nydelig natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte elver gitt[ :D ] Ikke mange av de rundt her[ :D ]

Når det gjelder #3'er i sjøen: ikke noe problem her. Har fisket SØ med flue i nærmere 10 år. Største torsk ca 300g.... Lite stor fisk rundt her, utenom SØ da[ :D ]

Bruker selv#5'er, men på helt stille og klare dager med lang fortom og tangloppe imitasjon, kunne jeg tenkt meg en #3'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.