Gå til innhold
Fiskersiden

Når man tror man har sett alt.....


rug
 Share

Recommended Posts

Har mange venner som ser utstyret mitt som Gadjet utstyr. De kaller meg iallefall for MR gadjet. Men jeg har egentlig svært lite slikt utstyr. Et stangstativ var det som ga meg navnet, og det er jo veldig nyttig. Etterhvert som jeg dro dem vekk fra sjøen, og inn i ferskvannene, så begynnte de å se nødvendigheten. Husker jeg hadde med meg 3 kamerater på sutermeite, og ble BRA mobba for elektroniske nappvarslere. Men etter at jeg hadde fisk på land, og dem ikke. Så begynnte de å spørre forskiktig hvor man kunne få kjøpt slike remedier, og hva prisen lå på. Man må oppleve nødvendigheten av slikt utstyr, og det er derfor det virker litt sært å kall forl Prylbög, pga utstyr som en selv ikke kan se nytten av til hvittingfiske på bryggekanten. Dette er ofte ikke så billi utstyr bestandig heller. Og jeg tror ikke folk betaler skjorta for noe som er totalt ubrukelig.

PS: For en fersk fluefisker så kan det være svært så nyttig med en snørekurv hvis man står f.eks i en steinur å fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så har jeg masse utstyr som jeg ikke bruker på hver eneste tur, men det hender at jeg fisker med flue, og da kan jeg ikke si at det utstyret har vært bortkastet. Dette gjelder alt mitt fiske. Jeg har det jeg trenger til de situasjonene jeg kan befinne meg i. Alt til sin tid. Det finnes ikke bortkastet utstyr, bare manglende bruksmuligheter sett ut fra hva man bedriver. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

sitat:Opprinnelig postet av rug

Så ingen her har kjøpt utstyr de i ettertid ser var bortkastet?

Nei... så sant jeg i ettertid ikke har kjøpt nytt tilsvarende utstyr av bedre kvalitet.

Helt enig Trym. utstyret er i stadig utvikling og kvaliteten og funksjonaliteten blir bedre for vært år.

De nappvarslerene jeg brukte for 10 år siden, har jeg nå byttet ut med bedre modeller, selv om de gamle fortsatt funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel neppe du og KIS er helt på bølgelendge egentlig all den tid han drømmer om karpefiske, har stangstativ og vurderer å gå til innkjøp av nappavrslere.

Og dessuten rug :

sitat:Jeg er en meget tålmodig herremann.....Men jeg har aldri prøvd karpefiske. Men ofte setter jeg ut en stang og sjekker om der er fisk på den nå og da. Men dette er matauk, så hvis fisken setter seg så sitter den til den er dau. Trenger ikke nappalarm til det.

Dette kalles ståsnøre og er vel pr.definisjon ulovlig ?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståsnøre er faktisk nokså ofte lovlig, så sant det ikke bryter med fredningsbestemmelser eller lokale regler. Det regnes imidlertid som "faststående redskap" og er dermed som oftest ikke tillatt der det selges fiskekort, og slett ikke i lakseelver etc.

Men sportsfiske er det jo ikke, dette påpeker jo rug selv også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.