Gå til innhold
Fiskersiden

Karleif og Kim i Flyndreland- bilder


kim andre
 Share

Recommended Posts

reiste innover i nitiden for å lurte noen skumle arter.

for å ungå den pratesyke "Ordføreren", kjørte vi litt lengre og rigga oss til i ei flott bukt.

null run på agn, men SØ som viste seg i små vak

tok denne på ei Møresild

191220052018LDkdQqfIb3phTNHdDQ.jpg?68

gadd ikke å fiske etter SØ, siden dette hører våren til, og at det er en fisk vi fort blir lei av[ :D ][ ;) ]

tilbake i flyndrevika, 100 meter utfor den vanlige plassen rigger vi oss til med nervøse blikk mot veien.

tok ikke lange tiden før det var liv i stengene, og den ene sandflyndra etter den andre lå å gapte på land.

-Kom å hjelp meg! den er helt enorm! skrek han, men jeg hadde problemer med en knurr 10 meter bortfor

Karleif kjører megaflattis

19122005202616H6c9XSAJ2P42.jpg?6

1912200520556Sgej6SzAPJoKNBKwd.jpg?56

Karleif gosnakker med flyndremor

-du og eg, saman for alltid, visket han ømt inni de våte flyndreørene

191220052031OK75KXhswwAH3PSK3i.jpg?36

flyndra og knurren sammen før de ble satt ut igjen

191220052042CBU2F8CPnzL5PoYQDY.jpg?82

etter mange sandflyndrer fikk Karleif et stort problem med småfisk som beit på hele tiden

her er den første

191220052046vlrcljczfcz3kHz6Ji.jpg?66

191220052050isRNAgDVSOMbTOcb4g.jpg?44

og her er den fjerde

191220052015iOZCWPxxdk1JPrE3wg.jpg?23

klarte etterhvert å ungå disse irriterende fiskene, som nå sammenliknes med sypiker.

med ett skriker Karleif til borti busken sin.

-gapeflyndre!

-nei!!er det mulig! roper jeg

-ja, svarer han med et lurt Jærsmil.

prøvde å overbevise meg om at dette ver ei gapeflyndre, men...

111220052030j4oKblXH4WDtypHppP.jpg?23

fikk senere en fin knurr på neste 400g

total fangst i dag ble:

endel små hvitting

haugevis med sandflyndrer

4 fløyfisk

2 knurr

1 SØ

1 påstått gapeflyndre

Karleif vil nok påstå at bildet av "Gapeflyndra" er feil, og kommer nok til å legge inn et bilde av denne

191220052008g7ChgDCxZT3uCYb2fy.jpg?57

gapeflyndre nr 2 i denne vika.[ :D ][ :D ][ :D ][ ;) ]

GRATULERER MED NY ART KARLEIF!!!![ :D ][ :D ][ :D ] FLYNDREVIKA LEVERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir småfrustrert av dette. I Oslo har det kommet 10-15 cm med snø i dag, hos dere ser det nesten ut som en tidlig høstdag.

Hvorfor i ........ bor man i denne delen av landet på denne tiden av året[ :D ].

Gratulere med fin fangst og ny art.

Er det børstemark dere bruker eller ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal slutte og syte Caddis. Her hadde vi bortimot 20blå,og har hatt 60cm snø tidligere i "høst". Men om det kommer 10cm snø i Oslo, så er det jo krisetilstander og folk bes om å ta toget.[ :D ]

Der satt gapeflyndra ja.Grabla. Moro å se at gulpen leverer både fløyfisk og gapeflyndre.

Må se og komme meg ut på en tur om dagen je og...må bare få skjegglaksen til å endre døgnrytme [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk litt sludd her også i dag, så slutt å syt kjerringer..[ :D ]

Det var en fin tur vi hadde i dag, ingen tvil om det. Eneste var vel fløyfisken som til tider var svært plagsom[ :D ] Til slutt satt gapeflyndra, og dagen var redda. Nå mangler eg bare en art på å nå 50. Satser på det i mårå, eller onsdag.

btw. Her er et bilde til av go`flyndra.

1197_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fangst ja...

Men hvordan fisker du De Gulp markene, aktivt eller lar du den ligge i ro slik som vanlig agn?

Hvordan fester du kroken i dem?

Er ikke meningen å spore av denne tråden,men er bare litt nysgjerrig på de gulpmarkene[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Du skal slutte og syte Caddis. Her hadde vi bortimot 20blå,og har hatt 60cm snø tidligere i "høst". Men om det kommer 10cm snø i Oslo, så er det jo krisetilstander og folk bes om å ta toget.[ :) ]

Stemmer jo ikke dette da Vilhelm, vi oppfordres til å holde oss innendørs[8D][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel fortelle at det var spennende fisk bortpå og beit over 0,25 fortommen som ingenting da jeg traff en plass emd litt småstein.

tunge drag og vips! sena var ikke slitt mot steiner, men noe annet skarpt....[:0]

fler arter flatfisk, rødknurr,plenty fløyfisk, knurr, hvitting og endel plasking i overflata viser at plassen har potensiale til drømmefangster.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det Espen, noe skarpt som leverte et rent kutt uten slitasje på sena. er endel skjell på bunnen (Karleif fikk hjerteskjell på gulpen...).

men skulle likt å sett hva som dro såpass i snøret ført ulykka. kommer til å kjøre litt tykker fortom på denne plassen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.