Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske i Asker


Iversen
 Share

Recommended Posts

Bare å stå på - var selv en tur i dag i surt vær med kun 4 småtasser som resultat, men gir man opp av den grunn, neppe... (Igrunn rart det ikke er noen tilbakemeldinger om is eller ikke på de vannene, mener da det stadig er noen medlemmer å fisker utover der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg fri fra jobben i dag for å "gutse" etter abbor og gjedde på Gjellumvannet med en fiskekompis. Fem og en halv times fiske ga kun 2 gjedder, 1 og 1,5 kilo + en liten mort. Borra vel en 40 - 50 hull på flere godplasser, men det var svært dårlig bett. Fiska stort sett med balanse + en ismeitestang. Lite fart i abboren:-( Kommer sterkere tilbake!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tryta! Ja tror nok også innoset er en av de bedre plassene. Fikk begge gjeddene der sist, men ikke no abbor. Kan jo sende deg en pm når jeg får planlagt neste tur! Har også et vann i Hurum jeg gjerne skulle prøvd på isen med muligheter for stor abbor og gjedde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips Charlie! Har prøvd endel ved utløpet, men ikke bortover mot området du nevner! Har du forresten fått noe abbor av grei størrelse? Har selv fått på 850g, og en kamerat fikk en på godt over kiloen, men dette er mange år sia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en delår siden fiska jeg ved innoset på Gjellumvannet, etter tips fra noen fiskevenner. Da fikk vi gjedde på ca 1,5 kg, samt en flott ørret som bikka kiloen. Den ble tatt på balansepilk og slapp kroken da fisken landa på isen. Balansen var ca 4 cm lang, sort/mørk brun rygg og hvit buk.

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ei renne mellom sivet som charlie nevnte og der sivet begynner igjen v innoset. kan stå noen pene abborer der.fint om du følger opp med fangst rapport. skitt fiske! ps:dette er å kaste stein i glasshus,men får ta sjansen.tok en i garn i bukta v innoset ørreten var 61lang 42 om vomma.dette er snart 20år siden,men dårlig samvittighet ennå[V]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og veide 4,2 kg og smakte mudder. Ørreten i gjellumvannet er ikke spiselig. Hvis du ikke liker gjørmesmak da eller er meget sterk i troen.

Abboren er derimot meget bra å spise. Bortsett fra de største som vi setter ut.

Når det gjelder storabborplassene får vi ta dem på privaten iversen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.