Gå til innhold
Fiskersiden

helikopter på finnmarksvidda-pris?


mr.johansson
 Share

Recommended Posts

Det er mulig å fly med både sjøfly og helikopter, men med sjøfly er det begrenset hvilke vann man kan lande på! Vet ikke priser, men vet at de fleste flyr inn fra Alta! Søk litt på nettet på alta og sjøfly/helikopter så finner du sikkert noe!

...å fly inn er juks da [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal Øst, vil jeg annbefale deg og ta sjøfly fra Pomacvannet( Ved Tanabru). Der er det en finne som flyr dere inn til syd øst enden av galokk lander der på et vann som ligger på finsk side, og det er ca 1 km fra norsk jord, hvor vannene ligger som perler på snor med bra fiske i alle vann, i fjor tok han 1 500.- tur retur per pers min 4 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mer trøkk på Heathrow gitt. Her i Norge er det ganske restriktivt mht motorisert transport inn i villmarka dersom man da ikke er fastboende og har villmarka som levebrød. I sør er det kun få som har tillatelse til å frakte inn jegere og fiskere. Helt i nord tror jeg de gir mer beng om man vifter med noen sedler og ei halv ei med jodlevann. Er jo store områder det er snakk om der oppe. Scootertrafikk er dessuten en del av hverdagen, og lensmannen får umulig kontrollert alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal fiske i elvevassdrag er ikke Gallok det beste stedet, men det finnes vann her som huser noen grove puddinger av vår prikkete venn, ang motorferdsel i det område jeg prater om er det minimalt da dette er et vernet område, all motorferdsel forbudt.

Det er heller ikke lov og lande med helikopter eller fly i område

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i Finnmark så fløy det ca 1-2 sjøfly om dagen innover mot Iesjavri! I tillegg så er det noen gærninger som kjører firehjulstrekkere innover vidda. Rimelig kjipt det når man svetter og går med 30 kilo på ryggen, og så dundrer det en bil rett forbi langt inne på vidda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 8 years later...

Skal du bruke helikopter til fiske på vidda vil jeg anbefale å ta kontakt med Jens Ivar Hauge, tlf 95048160. De har kopter stasjonert i Alta og Kirkenes. Gir pris utfra hvor du skal og har alle papirer og forsikringer på stell for å drive med transport av personer. De har også oversikt over hvor det er sannsynlig å få landingstillatelse. Da går du rett fra flyet og laster opp pargasen i kopteret noen hundre meter unna ankomsthallen. Sparer masse tid og penger til biltransport. Så får de kritiske sjølutnevnte superfjellfolka labbe og gå for min del. Jeg har gjort det masse sjøl og gjør det fortsatt. Men enkelte ganger skal en ha med kano etc og langt fra sivilsasjon. Atskillig viktigere hvordan en tar vare på naturen når en først er der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.