Gå til innhold
Fiskersiden

20.08.04 Vederbuk og Stam - Glomma


Remy
 Share

Recommended Posts

I går etter koikrapen var det på jakt etter stor stam og gjørs som dro meg til glomma med Ole Håkond og Ulffern. Vått var det, regnet høljet, men ga seg relativt raskt. Glatt var det ihvertfall, og etter å ha hatt en strabasiøs tur til Ulf sin hotspot rigget meite gutta opp stativer, nappindikatorer, lys og alarmer her og der. På kroken satt det leiv vidar løkpølse hos ulf, men ole h nøyet seg med røkepølse fra ringstad. Det tok ikke lang tid før det begynte å skje litt av hvert. Jeg kunne bare stå der og fiske med flua og konstantere at de IKKE ville ha fluene jeg serverte. Grunnen er nok bakevjen tenker jeg, vanskelig å fiske i den med flue. Jeg lar Ulf og Ole kommer tilbake med antallet og str, men tror dagens største var 1990 (stam) av Ulfern. Bilder kommer oxo snart.

stam.jpg

stam1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke fikk stam Remy, men pølsene fra Leiv Vidar og Ringstad var nok bedre enn fluene dine i går. Men men, neste gang! Det ble vel 2 stam (største 1990g) og 2 buk på meg, mens Ole-Håkon fikk mange flere stam (kanskje 10) og en ål.

Her et bilde av en av Ole's mange stam i det den ble satt tilbake i elva.

stam_ohh_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å prøve etter stam med fluestang i øvre del av Vestfossenelva? Vært der såvidt en gang og sett flere stam rundt 1-1,5 kg på høylys dag. Det begynte å blåse hardt og jeg fikk ingen, men dette viser jo at det er muligheter: http://home.eunet.no/~runsto/Klasse%20%20f...vann%202004.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av AAB

En kompis har fisket vederbuk og stam på flue i mange år, og har særlig brukt brødbit-immitasjoner, men også veps og noen billetyper.

Det er ofte bare å skyte ut noen brødbiter først for å se om fisken er hjemme, og så hvis de begynner å vake - send ut flua!

Det viktigste sånn jeg har erfart det er å finne en fiskeplass der man har plass til bakslengen og samtidig kommer langt nok ut.

Bakslengen er ofte problem nummer 1. Store eksemplarer av artene holder sjelden til på lett tilgjengelige steder. Men at de er mulige på flue er garantert. Har selv hatt mange napp på controlleren under flytebrødfiske.... dette sier sitt egentlig[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipen er jo Norges ukronede Centerpin sjef med stam på over 2,8. Respekt!

Du kan forøvrig bruke en litt lang match-stang type light e.l. Hovedpoenget er å kunne ha full kontroll over sena, og da bør man opp i en 13-14 fot. Snellene er som fluesneller, de koster fra ingenting til 10.000 vis av kroner. Antar at du må ut med en 1000-2000 for en skikkelig bra snelle. Søk på www.yahoo.co.uk

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.