Gå til innhold
Fiskersiden

NJFF satser på sjøørret i 2006...


 Share

Recommended Posts

Utgangspunktet var innlegget til GP: "Men jobben med å lære de å fiske annet enn ørret er vel opp til andre krefter ja."

Og da mener jeg at slik Fiskersiden fungerer i dag, med saapass mye spredt kompetanse og aapenhet, er ett langt bedre forum for spredning av alternative fiskeformer enn NJFF. Snakket ikke om hva som har skjedd tidligere, selv om jeg godt kunne ha gjort det.

Ser man bort fra fiske etter laksefisk er det kun en god grunn til aa vaere medlem av NJFF slik jeg ser det, og det er paa konkurransefronten med isfiske og moderne meite (internasjonale mesterskap), kun fordi det ikke finnes ett bedre alternativ. Og her burde ett sportfiskeforbund komme inn. Gir meg ikke paa at kombinasjonen jakt og fiske er avleggs selv om det er mange av oss her som driver med baade jakt og fiske.

Vet vel ogsaa at jeg traakker en rekke folk her paa taerne med dette, men det er ikke personlig ment, kun tenkt aa vekke litt nytenkning. Elgjakt er noe helt annet enn moderne soprtsfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gjest Gateprofeten

Selvsagt er Fiskersiden et langt mer opplysende fora enn NJFF, enhver må jo se dette. Her har man samlet spisskompetanse fra de fleste felter. Utfordringen i fremtiden må for siden å spre denne spisskompetansen. NJFF er en motsigelse, Man må ikke være jeger for å fiske, og man må ikke fiske for å være jeger. Ja takk begge deler - men hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.