Gå til innhold
Fiskersiden

Morgentur, Akerselva 22/8


Matthew
 Share

Recommended Posts

Hmm..jeg vet faktisk ikke hva det heter der jeg fisket. Nydalsdammen eller no tror jeg.. Men ikke så langt opp som Stilla iallefall. Fiskemetoden var et simpelt marktakkel som drev med strømmen. Kun et enkelt splitthagl (0,8g) som vekt. Fikk vel tilsammen ca 7-8 mindre ørret.. Flue ville de forøvrig ikke ha.. Fisker du bare i de stille lonene får du lite ørret, prøv heller i de fortflytende partiene[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur til Akerselva i dag. Kom oss opp klokken 05 og fikk belønning for det; 2 flotte og feite ørreter på 33cm/400g fikk jeg, mens fattern nøyde seg med å ta en sinnsykt rødprikket, litt tynn fisk på 36cm/450g. I dag fisket vi også litt lenger nedover elven (ifølge mannen bak disken på g-sport var det nå lov å fiske helt ned til Mølla med vanlig OFA-kort, dessuten gidder jeg f*** meg ikke betale laksekort for å fiske på et strekke der det ikke finnes laks (ettersom OFA ikke har flyttet fisk i år)). Mange fine kulper, men jeg må si jeg ikke trives så godt med kloakklukt på alle kanter og søppelkasser og handlevogner og sykkelhjul overalt. Spørsmålet er: Spiser man fisken man får her nede??? Fiskene vi fikk lenger opp var btw røde og delikate i kjøttet..

PS: På veien hjem svingte vi neddom og gjorde noen kast i enda en kloakkelv (Alnaelva), men som forventet var det ikke napp å få der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.