Gå til innhold
Fiskersiden

ny laksepers


ErikR
 Share

Recommended Posts

Endelig kom det litt regn her sør. og jeg hadde forhåpninger større enn noen andre. fisket 4 timer på fredag. IKKE ETT NAPP!! ble sykt deppa. ingen andre fikk heller noe. elva var fortsatt full av dritt og extremt farget. så jeg legger skylden på det.

lørdag:

reiste til elva tidlig på ettermiddagen. fisket og fisket. ingenting.. jeg hadde da prøvd alt fra sierra gorva til flomflugan. da gikk det med ett opp for meg at jeg ikke hadde prøvd gode gamle garry. etter 3 kast hadde jeg på en laks. den virket stor , men slapp før jeg fikk sjansen til å si noe sikkert. hadde deretter flere drag i flua som jeg er ganske sikker på at var laks. sjøørreten uteble helt. noe jeg synes er mistenkelig.

så skjer det. flua driver nedstrøms og passerer stømkanten. Da tar laksen flua. jeg gir slakk og setter inn nådestøtet. skjønner ganske snart at dette er en skikkelig flott laks. den dra ut med en gang og selv med ei 2 håndsstang er denne tøff å håndtere.og hvilke krefter den har! halvtimes tid senere er den inne ved bredden. begynner med en gang å tenke på hvordan i huleste jeg skal få den opp. i tillegg har jeg av en eller annen grunn spleiset på 0,25 i spissen.

jeg må være forsiktig ellers ryker sena. og jeg er utrlig overasket over at det aldri skjedde, ettersom jeg kjørte laksen steinhardt!

inne ved land får jeg omsider dratt den inn , slik at jeg får vippet den opp. får tak i en stein og dæljer den hardt o hodet. så er det hele over og jeg kan trygt brøle mine seiersbrøl.

fisket med flyt/synk1.

og hva veide så denne flotte fisken???

først trodde jeg at den lå tett oppunder 10 kg. etterhvert så jeg det ikke stemte. vi var 7 stykker som tippet vekta på den. flere tippet mellom 8 og 9 kilo. den veide ufattelig nok bare rett over 6 kg. jeg fikk en ifjor som veide 5,5. Denne var ufattelig mye større. verste er at vekta stemmer...men men...er vel ikke noe grunn til å sutre over dette. den var jo tross alt min største til nå..!!

skal se om jeg kan få slengt inn noe bilder.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..takker..

ja jeg ble iallefall skuffet over vekta, selv om man egentli ikke blir direkte skuffet over fisk på 6 kg.

mista en ganske bra laks i sone 3 i mandal igår..typisk at jeg var for kjapp med tilslaget.tipper vekta til mellom 4-6 kg.

er j0o et stykke unna sørlandsrekorden i år på 14,2 da..hehe..men den tar vi til neste år..

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.