Gå til innhold
Fiskersiden

Tana


SCOTT_3
 Share

Recommended Posts

Har selv vært og fisket Masjokelva kjempe fin elv men som Gabrielsen skriver er det kun flue for oss utenbys. Elva er ikke så stor og er litt avhengi av litt vann, det er mange spendende høler og stryk hele veien opp til der laksen og sø`n stopper. Går stor fisk opp i elva og ble tatt fisk på 19,2 og 18,8 den uka jeg var der (lokkal en som fikk de). Skal også være meget godt ørret og røye fiske ovenfor den lakseførende strekningen, elva deler seg i to hvor sommerelv er den ene og Masjoka den andere.

Hva jakt angår vet jeg ikke men har en bekjent som er født og oppvokst der (forelderene hans bor der Masjokelva rener ut i tana) men nå bor han sørpå. Han påstår at det er godt med ryper rundt i området, har avtaltt me`n at vi skal opp dit til høsten på rypejakt blir spendende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Gabrielsen, jasså du har fisket mye i marsjokelva ja..kult

Ja jeg skal oppover 8 september da så det blir ikke noe laksefiske da, men det går vel en del ørret i de elvene, men det er kanksje hovedsakelig lenger oppe i elva?

Og åens...ja har fått inntrykk av at det har vært bra med ryper i hele omerådet der oppe. Skal bli spennende, vi har fått tak i ei hytte som ligger langs laksjokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har man fisket og jaktet mange ganger. Men laber sesong der de siste årende desverre på grunn av at munningen skiftet retning for noen år siden.

Men da det er jakt etter rype så anbefaler jeg degå kjøre opp på linken, du ser den store antennemasten. Avkjørselen kan være vanskelig å finne. Vet ikke hvordan veien er opp der nå men kunne kjøre før med vanlig bil.

Fint å fiske i Masjokkvannet og videre opp sommerelva etter ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.