Gå til innhold
Fiskersiden

Ny båt, nytt utstyr, nytt medlem, nytt år....


odin78
 Share

Recommended Posts

Ja da var guttedrømmen oppfyllt og har anskaffet meg en splitter ny 19 foter med 90hk. Ny havfiskestang er kjøpt inn og ekkolodd er på vei... båten ligger godt fortøyd på Grasholmen og venter... [ :) ]

Men...

Trenger tips fra folk om hvor jeg skal dra... har tidligere fisket med sluk fra land, hovedsakelig i byfjorden og fått de vanlige matfiskene som lyr og sei.

Hvor finner jeg de store fiske som feks. pigghå..?? Har virkelig lyst til å begynne med agnfiske, men virker som de fleste gjør dette fra land... hvordan er mulighetene fra båt..?? Bør jeg ankre opp eller kan jeg drive med strømmen... hvilken tid på døgnet etc...

Setter stor pris på tips her siden jeg har søkt forumet uten resultat..

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du definitivt kommet til det rette forumet! velkommen forresten![ :) ][ :D ]

med 90 hester kommer du deg frem til fler gode plasser her i distriktet, og agnfiske vil gi deg muliheter for flotte fangster.

er endel goplasser som jeg kan sende deg på PM. har selv båt men den har kun en tidel av potensialet til din båt.[ B) ]

fortøyd på grasholmen???????? jeg bor rett over fjorden, Hommersåk, 20 minutt med min båt, og 3 minutter med din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forflytter meg ganske kjapt med denne båten... var nett innom preikestolen forrige uke... går kjapt men bruker drivstoff da [} :) ]

Du som bor på Hommersåk bruker vel å fiske mye i Høgsfjorden da...?? Er der jeg tenkte selv å ta turen så snart denne f*** vinden gir seg...

Hvis du gidder gi meg noen tips via PM så er jeg evig takknemlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har sett dem ja... spes på sensommeren.. da har jeg selv sittet på brygga og sette dem svømme rett under meg... kunne nesten tatt dem med hendene!! Meg å en kompiss dro opp ca. 14 stk på en time... heilt syykt... men alle fikk friheten tilbake... selvfølgelig! [ :) ]

Meeeen... ikkje det samma som å sitte ute på havet i egen båt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk værmeldinga for i morgen kveld, onsdag og torsdag!![ B) ]

Gjett om jeg skal utpå!!(motor er defekt, skal ro/bruke årer[ :D ])

Finn deg skrenter og bakker på 2-300 meters dyp, der finner du ofte mye fin brosme, lange, hågjel, svarthå og på denne tiden muligens også pigghå.

Med slik en båt burde du iallefall ha god sjans å bikke 10 kilos grensa i løpet av noen dager.

Hvor stor fisk har du fått fra før?

Velkommen til forumet forresten![ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, takk!!! [ :) ]

Min pers her hjemme i norge er lyr på ca. 4kg... ikkje mye å skryte av, men som sagt har jeg ikke kommet meg lenger enn kaien på mekjavik med stang og sluk... så håper det blir andre boller nå!!! Lyren landet jeg rett utenfor leiligheten min på Grasholmen en sommerkveld i fjor. [ :D ]

Trenger du slep forresten...?? Hehe, j***** å ro da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Eller ta deg en tur i Gandsfjorden og finn plattformvraktet. Bør jo gå an å få småpen fisk der.

Er det sleipner understellet du tenker på?....

er 1000% sikker på å sitte fast med en gang [ :) ]i de titusenvis tonn[:0] med forvridd armeringsjrn som ligger i "steinrøysa"[ :D ].......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange små på 5-8kg og noen større. men de største sliter seg ofte av mot alt rotet på bunnen...har jeg hørt av et par som fisker der....[ :) ]

selvfølgelig går det ann å fiske der!!![ :D ]planene mine er i alle fall i boks. så får jeg (og Karleif) vente på været...[ B) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Eller ta deg en tur i Gandsfjorden og finn plattformvraktet. Bør jo gå an å få småpen fisk der.

Er det sleipner understellet du tenker på?....

er 1000% sikker på å sitte fast med en gang [ :) ]i de titusenvis tonn[:0] med forvridd armeringsjrn som ligger i "steinrøysa"[ :D ].......

Det er en god fiskeplass, men man bør ikke bruke glidene slik at fisken får stikke seg mellom betong og armeringsjern.

Har selv fått lange der på 7,6 og 5 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.