Gå til innhold
Fiskersiden

Artsamling ferskvann


Rune
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg planlegger en tur til østlandet nå på våren hvor målet er å få flest mulig ferskvannarter. Jeg trenger tips til et område og plasser hvor jeg kan fiske. Dispnerer bil og telt så jeg lett kan komme meg rundt omkring, men kunne tenkt meg mest mulig i et avgrenset område. Fisker med flue og meiter. Mangler mange på ferskvannslista mi som forøvrig kan ses på bloggen min. Gleder meg til masse gode tips enten her for allmennheten eller på pm :o

Satser forresten på at gjedde er i boks før østlandsturen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt med Thor, Rune.

Han har navn og veibeskrivelser til endel arter i nevnte område.

Treffer du han på en prate-dag (ja, de finnes) så vil jeg tro at han har den infoen du trenger! Infoen kan nok eventuellt byttes (hvis du treffer gretten-Thor) i veibeskrivelse til den rare-små-skater-plassen din![ :o ]

Lykke til!

Edit: Ser at de lokale heltene trør til. Enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune

Hei

Jeg planlegger en tur til østlandet nå på våren hvor målet er å få flest mulig ferskvannarter. Jeg trenger tips til et område og plasser hvor jeg kan fiske. Dispnerer bil og telt så jeg lett kan komme meg rundt omkring, men kunne tenkt meg mest mulig i et avgrenset område. Fisker med flue og meiter. Mangler mange på ferskvannslista mi som forøvrig kan ses på bloggen min. Gleder meg til masse gode tips enten her for allmennheten eller på pm :)

Satser forresten på at gjedde er i boks før østlandsturen min

meg då????????

dette er kompis[ :o !][V]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

10-12 arter klarer dere på 2-3 dager med litt flaks med været og god guiding. Ellers har jeg jo lovt rune noen nye arter her i distriktet når vi kommer uti april/mai og vanntempen stiger.

Hmmm....tror jeg må begynne å velge kompiser med omhu her...noen som har glemt guiding til både skrubbe og langepers...[ :) ][ :o !]

får ikke jeg nye arter????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asmund: Kis`en føler seg vel truet av deg kanskje? Jeg er derimot ikke så farlig for dem enn så lenge, og så er jeg jo så kjekk og snill [ :o ] Det e jo du og stort sett da men [ :) ]

Hvilke 12 arter er det snakk om her?

I hvilken periode vil det være mulig? Slutten av april kanskje?? hehe, klarer ikke vente så veldig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune

Asmund: Kis`en føler seg vel truet av deg kanskje? Jeg er derimot ikke så farlig for dem enn så lenge, og så er jeg jo så kjekk og snill [ :o ] Det e jo du og stort sett da men [ :) ]

Hvilke 12 arter er det snakk om her?

I hvilken periode vil det være mulig? Slutten av april kanskje?? hehe, klarer ikke vente så veldig lenge!

skal være førnøyd med 65 i løpet av året...[ ;) ] ingen trussel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune

Asmund: Kis`en føler seg vel truet av deg kanskje? Jeg er derimot ikke så farlig for dem enn så lenge, og så er jeg jo så kjekk og snill [ :o ] Det e jo du og stort sett da men [ :) ]

Hvilke 12 arter er det snakk om her?

I hvilken periode vil det være mulig? Slutten av april kanskje?? hehe, klarer ikke vente så veldig lenge!

Ville nok venta til et godt stykke ut i mai! Er litt mer safe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:skal være førnøyd med 65 i løpet av året... ingen trussel det?Neida neida.

Det skal være sagt at de som har vært mest til hjelp i min jakt etter nye arter er samtidig de som jeg "kniver" mest med på antall, nemlig Thor og KIS. Vi rovfiskere kjører nemlig ikke rundt i hver vår bil for å nappe opp arter som kompisene ikke har![ :o ]

Så grunnen til at du blir oversett her Asmund er nok en annen[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av StåleG

sitat:skal være førnøyd med 65 i løpet av året... ingen trussel det?Neida neida.

Det skal være sagt at de som har vært mest til hjelp i min jakt etter nye arter er samtidig de som jeg "kniver" mest med på antall, nemlig Thor og KIS. Vi rovfiskere kjører nemlig ikke rundt i hver vår bil for å nappe opp arter som kompisene ikke har![ :o ]

Så grunnen til at du blir oversett her Asmund er nok en annen[ :) ]

Æsj.........Rune og KIS.......[:X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.