Gå til innhold
Fiskersiden

Gamba - noen vits?


Bo Eide
 Share

Recommended Posts

Har ikke prøvd Gamba, men sett den i butikken, vanskelig å si om den lokker fisken mer enn fiskeren. Generelt når det gjelder testing av nye agn, kunstige eller naturlige, så bør dette gjøres i starten av fisketuren, eller mens det biter bra. Hvis man bare prøver nye agn når en ikke får noe, ja så får en neppe noe på det nye agnet heller. Men det er jo klart det er et spørsmål om hvor mye tid en vil ofre på "forskning" hvis en har andre agn man har tillit til. Å variere metode vil nok ha mer for seg enn å variere varianter av èn type agn, men siden det slett ikke er vitenskap vi driver`med, hvorfor ikke prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Etter jeg har lest posting har jeg hentet ut den nye ikke brukt sluken av slukboksen min for å prøve.

Resultaten var ikke så verst: Klarte å fjerne noe av den rømt oppdrettslaksen ut av fjorden og noen dager senere hadde en fine SØ lyst å prøve seg på den merkelig farget og formet tingen som vist seg ut i sjøen.[8D]

Vil gi den helt sikker noen sjanser til.

Skitt fiske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Den kaster langt og egner seg utmerket en dag man har mye motvind. Den holder seg også overaskende høyt i vannet til å være så tung. Har fått noen på "dalmantiner" varianten. Mener å ha lest her på forumet at den gule/ oransje varianten skal fange bra nå som det er kaldt i vannet.

Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til sluken. http://www.solvkroken.no/ontime.asp?doc_id=230

Har prøvd den en rekke ganger etter sjøørret fiske uten antydning til napp.

derimot til torsk så har den vist seg å være en killer.

Største fordelen er att den er meget stabil i kastet og oppnår veldig gode kaste lengder med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]Morild og Seatroutspoon er to varianter fra to forskjellige levrandører, men begge variantene i forskjellige farger har gitt meg både sø og laks flere ganger. Men Gamba har enno tilgode å levere annet enn lyr og torsk for meg.Min favoritt til sø er 20gr Atomsild farve sort/hvitt, kjedelig og tradisjonell, men stooort fangstrepittuar.[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvde den gule gamba'n i sommer, uten noe hell (dårlig krokingsprosent på torsent på torsken også).

En av Mmne favoritter er Stingsilda gull/rød rygg 7gr. (Også suveren etter sjørøya i sjøen). De slukene jeg sverger mest til er imidlertid 7 grams Cobra (Tasmanian Devil) i fargene Blå/sølv, rosa/sortprikket samt fl.rosa/fl.gul/fl.grønn. Sistnevnte har fanget utrolig om natten i ferskvann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.