Gå til innhold
Fiskersiden

I morgen 29.08.04 drar vi.... og FOR en tur...


Remy
 Share

Recommended Posts

.... på havabborjakt i oslofjorden. I dag fikk jeg den uraffinerte crude tunaoil i posten, kjøpte inn 2.5kg sildefileter, og et par pir. Sildefiletene ble most i foodprossessor, makrellen ble hakket grovt og og deretter presset for å få ut alt blodet. Dette smøres sammen, så blandet jeg inn ca 8dl tunaoil. Dette skal nå stå og suge olje over natten før jeg fyller på 2 dl til i morgen tidlig. Så skal det også pellets oppi, og noen dl vann. Klarer vi ikke lokke fisk i morgen, er det ikke fisk i fjorden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

...pigghå eller gråhai på flue :-)

Burde du ikke hatt mer sild og makrell ?

PS: det er ICKE lov å dyppe flua i burlyen

2,5 kilo sildefilet, regn om det i hel sild og noen pir burde holde i mange mange timer. MER?? [:0]

Hvorfor i H##"¤#" vil man dyppe flua i det stinkende greiene der???? [xx(][xx(]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

.... Sildefiletene ble most i foodprossessor, makrellen ble hakket grovt og og deretter presset for å få ut alt blodet. Dette smøres sammen, så blandet jeg inn ca 8dl tunaoil. Dette skal nå stå og suge olje over natten før jeg fyller på 2 dl til i morgen tidlig. Så skal det også pellets oppi, og noen dl vann.

fytti.......

Hva enkelte er i stand til å påføre miljøet for å få fisk.....[ ;) ][ :D ]

Vet at dette er økologiske forbindelser, men det er bly også i sin naturlige form før det utvinnes fra naturen. Med den konsentrasjonen der er det vel en stor sjanse for at fisken blir så næringsrusa at du kunne brukt sokkene dine som agn og likevel ville de bite[8D][8D][8D]

happy hunting[^]

redneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorden er ikke tom. Den er bare infisert av slanger. Jeg hater slanger mer enn noe annet, og i dag var de ekstra irriterende. På ett av de første kastene hadde jeg en liten stim havabbor etter som snuste på fluen min en del meter før de snudde. Etter det var det slanger, slanger og atter slanger. Slanger overalt, tror de invanderer kysten vår :o

En makrell på nesten en kilo ble det, og etter 3 timer fiske ga vi blankt f... Så vi dro til NYDELIGE dynovika, jeg etter gjørs og Ulf etter Asp. Asp ble det, Ulffern dro en slapping på 1,29 og jeg mistet to gjørs eller gjedder. Men hva gjør nå det dårlige fisket når man kan nyte den RENE og PENE naturen i dynovika. Huden på fingrene mine har nå etset bort, og igjen sitter jeg med et blodig tastatur etter å ha knastet på det... Lenge leve dyno :D

nice.jpg

aspulf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabrielsen: Trivelig i Dynovika ja. Kan jo ta deg et bad inne i lensa i giftskummet, så trenger du ihvertfall ikke barbere skjegg eller hue ditt noe mer :D Belive me, jeg har ikke hud på fingra, og nå detter snart nesa mi av siden jeg pusta litt for mye der oppe.... (prøvde så godt jeg kunne å ikke puste). BTW: Mine 4 asp ble oxo tatt på int og streamer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at det ER påfallende trivelig i Dynovika, bortsett fra at det er moro å fiske der. Derfor stusset jeg litt over at det faktisk ikke så så ille ut på det bildet du hadde tatt. Man kan jo foreløpig ikke lagre lukten digitalt sammen med bildet, og du kan ha plukket bort en del søppel før du knipset.

Men dynovika er da likevel ikke så ille? Bortsett fra at du DØR UMIDDELBART hvis du kommer i kontakt med vannet, og at fjær og hår på fluene dine etser bort hvis du bruker samme flue mer enn 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.