Gå til innhold
Fiskersiden

Fangstdatoer lysing Etne


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av bernt h

det som er ekstra morsomt er at mens alt dette skjer sitter svein e i syden og drikker cervesa... knegg knegg[ :) ]

Hola la pesca perezosa a hombres

Regreso y tengo el fin mi cerveza grande. Ahora vengo a obtener el pez realy grande, su amiga agradable y quizá su abuela también

Adiós para ahora

http://www.freetranslation.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

"Skrei" er gytevandrende torsk fra Barentshavet - med lodde som livrett.

"Fera-torsk" er gytevandrende torsk fra Norsdjøen - med sild som livrett.

"Skreien" kommer gjerne inn til kysten igjen senere på våren - da under navnet "loddetorsk".

Og begge benevnelsene kommer selvsagt av gamle ord for vandring, altså gytevandring...

(Hva pokker det har med lysing og fangstdatoer for lysing å gjøre vet ikke jeg, men siden vi først er igang med avsporingene, så hadde vel sjansen for at Håvard får lysing øket betraktelig om man hadde latt dem sitte igjen i garnene ;-). Og kan anbefale et annet prosjekt for Håvard: Jeg viser deg kart til en brygge du kan fiske fra: du noterer kveite fra den brygga... Og ang Thors noe glatte fingre, så kanskje han hadde vært på kjellerbesøk hos KIS? Jeg har i hvertfall ikke hatt noe å utsette på håvinger fra vestlandsavdelingen, så du hadde nok fornærmet noen på gforhånd antar jeg ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Høsten er jo den tia på året de fleste lysingene blir tatt, så det hadde vel ikke hvert noen stor overraskelse om lysingen svømte rundt i Etnefjorden på det nuværende tidspunkt.

Hm?

Sikker på at det ikke er litt senere vi har tatt de fleste? mener vi først begynte å fiske på dem i juletider for noen år siden, etterpå er det vel sept-mars de har blitt tatt, men størst tetthet etter jul emner jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er litt senere vi har tatt de fleste? .

Første gang jeg fikk lysing, var jeg samen med Øystein og Mona, det var tredje juledag for noen år siden.

Etter det er det i oktober jeg har fått flest, 12stk er best på en dag for tre år siden.

Det gjelder å komme oppi stimen.

Godt mulig at "vi" har fått mest senere, det vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.