Gå til innhold
Fiskersiden

Den ultimate kystmeitepod?


kjs
 Share

Recommended Posts

Gjest gjørs

Det vil vel fungere godt til det meste. Jeg har en baitrunnernselle, men knarren gjør at jeg ikke hører run på 10 meters avstand, særlig hvis det blåser litt. Dette så knall ut. Jeg tror jeg skal lage en selv. Takk for bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for disse nappvarslerne jeg, litt spent på kvaliteten. Tenkte å teste dette før jeg også modifiserer tripoden min...

http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-Microbite-...8QQcmdZViewItem

Og her et produkt mange tripod-eiere burde være interessert i. Denne er mye bedre enn den Veals leverer, denne har to festpunkter.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie..._Pr4_PcY_BID_IT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Denne er mye bedre enn den Veals leverer, denne har to festpunkter.

Spennende varslere, og jeg gleder meg til å høre om de funker for deg.

Når det gjelder den andre dingsen... har du testet begge?

Altså både denne med to festepunkter og veals sin?

Med ett festepunkt, som det er på den fra veals, kan man vri den i riktig vinkel for stangen slik at den ligger godt i den beskyttede bøyen.

(ble det klønete forklart??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Denne er mye bedre enn den Veals leverer, denne har to festpunkter.

Spennende varslere, og jeg gleder meg til å høre om de funker for deg.

Når det gjelder den andre dingsen... har du testet begge?

Altså både denne med to festepunkter og veals sin?

Med ett festepunkt, som det er på den fra veals, kan man vri den i riktig vinkel for stangen slik at den ligger godt i den beskyttede bøyen.

(ble det klønete forklart??)

Neida, skjønte godt hva du mente [ :) ] Nei jeg har ikke testet den til Veals, kikket bare raskt på den til Havengel engang - og han gav uttrykk for at den hadde litt svakt feste. Den jeg har kjøpt festes jo på et av de fremre benene som er litt vinklet i utgangspunktet, og en rask test i garasjen hjemme var vellykket. Man kan jo forandre vinkelen på stanga for at den skal ligge godt i holderen. Men det gjenstår å få dette testet på en heldagsfisketur, og da kan det jo dukke opp nye ting. Varslerne er jeg vel litt skeptiske til hva angår holdbarhet, men jeg håper jo å få en positiv overraskelse. Kommer med rapport etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er fra Veals hele greia. Heter Extreme Double Head og finnes her:

https://www.veals.co.uk/acatalog/Tripods.html

Lurer litt på om de er tomme for den som er avbildet og sendte den som hører til Pro Tripod i stedet, men det er jo bare et pluss hvis du lar stangbuttene hvile på bakken og ikke i stangkoppene slik at du må vinkle alarmene mer. Uansett er jo begge brukandes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

sitat:Opprinnelig postet av Trym

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Denne er mye bedre enn den Veals leverer, denne har to festpunkter.

Spennende varslere, og jeg gleder meg til å høre om de funker for deg.

Når det gjelder den andre dingsen... har du testet begge?

Altså både denne med to festepunkter og veals sin?

Med ett festepunkt, som det er på den fra veals, kan man vri den i riktig vinkel for stangen slik at den ligger godt i den beskyttede bøyen.

(ble det klønete forklart??)

Neida, skjønte godt hva du mente [ :) ] Nei jeg har ikke testet den til Veals, kikket bare raskt på den til Havengel engang - og han gav uttrykk for at den hadde litt svakt feste. Den jeg har kjøpt festes jo på et av de fremre benene som er litt vinklet i utgangspunktet, og en rask test i garasjen hjemme var vellykket. Man kan jo forandre vinkelen på stanga for at den skal ligge godt i holderen. Men det gjenstår å få dette testet på en heldagsfisketur, og da kan det jo dukke opp nye ting. Varslerne er jeg vel litt skeptiske til hva angår holdbarhet, men jeg håper jo å få en positiv overraskelse. Kommer med rapport etterhvert...

Veals Clip on extra rest ble litt vel slapp etterhvert, ja, og det endte med at den falt av når jeg la en stang i den. Den er nå pensjonert i påvente av litt mekking. En klemme til sykkelbjelle i setdet for klemma som sitter på burde gjøre susen, den blir da lett å ta av og på.

Jørgen, kjøpte noen slike Balzer nappalarmer for et par år siden, men etter en tur ble de lagt til side. Den ene ble ødelagt allerede etter første tur, da sa høytalermembranet takk for seg. Mulig at dine har litt bedre holdbarhet. Sena hengte seg også opp under kast, og jeg måtte ta dem av og på for hvert kast. De var heller ikke så veldig sensitive, så småfisknapp ble ikke registrert. Grei til fiske etter store fisk hvor man kaster sjelden og fisken drar, men funker ikke optimalt til generelt kystmeite. Fordelen er jo at de er lette å dra med seg og montere, men blir for min del kun brukt i nødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Saken er klar. Jeg skal kjøpe hode og varsler ved neste incoming på bankkontoen. Tusen takk for bra pionerarbeid havengel. Måtte du vandre i godt selskap og få napp hver dag.

Fant forresten ett bilde av deg.

SeaAngel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.