Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilke art(er)


Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Asmunds Bergkutling

bergkutling0-5asmundaasheim.jpg

Karl Inges bergkutling:

23022006110503eid6qhS1S9L6.jpg?51

Holder personlig en STOR knapp på Svartkutling ennå(for alltid[ :D ]), uavhengig av bilder med svarte prikker/flekker(som alle kutlingene har...[ :) ])

Tror også du må invester i nye briller Karl Inge...fisken ligger oppi boka ,og hvordan du har klart å sammenfalle ryggfinnen på kutlingen i boka med din skjønner jeg icke..[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt spent på å se om jeg har disse kutling bildene enda altså, blir morsomt å se hva som blir vurderingen dnne gang!

Når det gjelder disse microfiskene går jo utviklingen fort, når jeg registrerte mine var det med pethon som eneste kilde og ingen andre (unntatt thor da) brydde seg noe særlig om hva jeg holdt på med, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Minst en av tøffingene i tråden her har forresten gått god for denne som bergkutling tidligere ;-)

Forundrer meg ikke...[8D]

Kom med det!

Pethon har vel vist seg flere ganger som litt "upålitelig" som eneste kilde, men vi har det jo morro[ :D ] med mobbinga om ikke annet..[ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbinga tåler jeg, som nevnt er jo identifiseringa gjort på tynt grunnlag. Når det er sagt har jeg igrunn vært rimelig sikker på de kutlingene, jeg sto der med boka og hanka opp en masse og ettersom jeg fikk flere arter mente jeg at jeg ganske tydelig igrunn så forskjellene .

Men skal bli morsomt å se hva dere sier om bildene, jeg vil tro jeg har de enda.

EDIT: Ihvertfall et par av dem.

230220061531SQDCRlVv7jBpIye1vG.jpg?24

230220061541z2DS5x4lfabXmymaVM.jpg?75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet der beviser jo bare at det er en soleklar svartkutling, selv kan jeg ICKE husket å ha sett det øverste av de bildene før. Heller ikke kan jeg huske å ha gått god for den som bergkutling. Det må det nok i tilfelle legges frem bevis på!

(men nå må jeg leite frem bildet av min egen bergkutling- kanskje jeg og må stryke arter...)

edit: her er vel det beste bildet... Jeg kan ICKE skjønne hva ennet det skal være

103426793_da2e03c729.jpg?v=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 2 bildene er icke samme fisken som det første bildet. Det som irriterer meg er at jeg ikke har/ikke finner de bildene jeg hadde som viste tverrbånd/mangel på tverrbånd og slikt på et par av fiskene, men ettersom de ble tatt med gamle kameraet ble de nok slettet pga kvalitet tenker jeg.

Får sette av en ettermiddag i sommer og dra noen flere tenker jeg.

Identifisering blir jo mye lettere nå når en har andre ting enn den (dårlige utgaven) av pethon å forholde seg til. Med bilder av alle artene her på siden så burde det bli en smal sak :-)

Jeg gikk forresten gjennom listen din av pur hevnlyst her Thor, har du bilde av ueren din???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.