Gå til innhold
Fiskersiden

Triks til Mortefiske?


tunhovdfiskeren
 Share

Recommended Posts

Heisann...

Jeg har tilgang til mange vann i nærområdet som huser b.l.a Mort! Jeg har jo selvsagt fått de på mark om sommeren men på isen har jeg det faktisk fortsatt tilgode , nå skal det sies at jeg ikke har gjort noe for å få det heller , men det er jo en utmerket agnfisk så jeg har tenkt å prøve meg som "morte-fisker"....Hvordan går jeg frem for sikker fangst?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jørgen meitefan

Mormycha med maggot er vel kanskje det sikreste, orange og svart er farger som har fungert best for meg, men det kan variere fra vann til vann.

Takk for svar da får vi prøve dette. en annen ting :

Er det noen som har testet om den kunstige Maggoten fra powerbait fisker dårligere enn ekte vare?

Jeg har ett par krukker stående , er dem vært å prøve eller bør jeg få tak i fersk vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bendik.Ø

Testa kunstig fjærmygg mot maggot tidligere i vinter på småmort. Maggot var klar vinner.

Du testa fjærmyggen mot KUNSTIG Maggot?

Er det ingen som selger frysetørka maggot lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Gulli

Er det viktig å lete opp fisken eller satse på noen få hull med foring??

Har stort sett satset på å lete opp fisken ,og holde på den

med grunnfor eller forsiktig loosefeeding med maggot.

Enig med jørgen meitefan,mysjka funker brillefint,men selv foretrekker jeg å meite morten.Smak og behag.

Krok str. 18-20 med enkelt maggot,et bittelite paternoster-takkel med 10-15 cm krokfortom og aa eller bb søkke på 0.12-0.14 sene .

Bitteliten bit av loffskorpe er også en hit.Pass på å legge loffen på innerlomma,vanskelig å agne med frossent agn.

Hvis du har hatt stimen inne,og fisket begynner å bli tregt,kan det lønne seg å heve agnet et par cm over bunnen.Pass på å ikke overdrive foringa.en femkroning med fiinmalt grunnfor,maismel eller 4-5 maggot etter hver tredje fisk funker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sukk...

Mort er glitrende matfisk!!!

Så får du mort over 250 gram, fjern skjellene, hode og innmat...grill dem hele....og YUMMI!!!

Smaker som karpe!

Heisann...

Jeg har tilgang til mange vann i nærområdet som huser b.l.a Mort! Jeg har jo selvsagt fått de på mark om sommeren men på isen har jeg det faktisk fortsatt tilgode , nå skal det sies at jeg ikke har gjort noe for å få det heller , men det er jo en utmerket agnfisk så jeg har tenkt å prøve meg som "morte-fisker"....Hvordan går jeg frem for sikker fangst?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.