Gå til innhold
Fiskersiden

Fin gjedde på Eriksrud !


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Skulle til Helseth i dag, men litt utpå gikk 3 stykker av oss gjennom med det ene beinet. Vi følte oss ikke trygge selv om det var på grunna, så vi stakk på Eriksrud. Dit var det et slit å gå, over jorder bekker og store snøhauger. Vel framme satte jeg ut et par stenger etter gjedda, etter ca. en halv time nappet det, det vil si stanga var så og si nedi hullet. Jeg gjorde tilslag og håpet at det skulle være pers, men det var det ikke. Opp kom en fin gjedde på 1975 gram 0g 71 cm. Lenger, men slankere enn persen. ( 2200, 68 cm ) [ :) ] Mer fisk fikk jeg ikke, men er i grunn fornøyd. [ :) ]

PS : En del snø og mye overvann [ ;) ]

Fisken :

110320061837268B6rNk8etO15.jpg?65

Gapet på`n :

11032006183726Fc47LEW8Ogh1.jpg?42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være flåsete, men det må vel være mulig å gruse den persen rimelig lett med litt innsats? nekter å tro at det vannet ditt bare leverer 1-2kgs krokodiller! jeg gjør IKKE en innsats på å få gjedder, men ender stadig opp med gjedder på 3-4kg.

Tror du burde vurdere å jekke opp størrelsen på agnfisken gutt!!Prøv mort på 15-20cm neste gang (hvis du ikke gjør det allerede). Kom deg ut på dypere vann.Evt. prøv noen større vassdrag. Fiskene blir kanskje færre, men desto større![8D]

Hilsen en ikke-gjeddeproff som selv håper på å knuse sin egen pers i år[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MC85

Ikke for å være flåsete, men det må vel være mulig å gruse den persen rimelig lett med litt innsats? nekter å tro at det vannet ditt bare leverer 1-2kgs krokodiller! jeg gjør IKKE en innsats på å få gjedder, men ender stadig opp med gjedder på 3-4kg.

Tror du burde vurdere å jekke opp størrelsen på agnfisken gutt!!Prøv mort på 15-20cm neste gang (hvis du ikke gjør det allerede). Kom deg ut på dypere vann.Evt. prøv noen større vassdrag. Fiskene blir kanskje færre, men desto større![8D]

Hilsen en ikke-gjeddeproff som selv håper på å knuse sin egen pers i år[ :) ]

Jeg bruker alltid mort på oppmot 20 cm, mtp att jeg ikke presterte å ta en eneste gjedde i 2005 synes jeg disse er morsomme å få.

Men som du sikkert ser av rapporten skulle vi egentlig på et annet vann, der skal det være større snitt og større gjedder !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjefsfeskern

Synes du er en skikkelig harding! Du har akkurat riktig holdning til å bli en skikkelig storfisker. Greit å prøve seg litt på småvann til å begynne med for å øve seg på å dra storgjeddene. Satser du litt på noen andre vann, og kanskje prøver i skrenter rundt frittliggende grunner kommer nok gjedder over 5 kg raskere en kvikt[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.