Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske i Flyndrevia 11-12. Mars


Karleif
 Share

Recommended Posts

Eg har gleda meg til fisketuren i dag heila uka. For første gang skulle eg fiska på sjøisen, og eg har drømt om skater og rødflekka brødhai minst lika lenge.

Eg har prøvt å lokka mange til å bli med, men det var bara 1 det passa for i dag. Dårlige unnskyldninga som barneselskap og folk som skal jobbe er ikke gyldig fravær. (Er det virkelig noen som jobber på en lørdag???)

Kjetil og eg var på plass på isen i halv 11 tiden, og det begynte å nappe med en gang. Flere arter kom opp på isen i løpet av dagen, og eg kan nevne: Hyse, torsk, berggylte, blåstål, sandflyndre, rødspette og steinbit. Eg tror eg har fått med alle da.

Kjetil har napp

2983_s.jpg

Ny art for han, trur eg..

2984_s.jpg

Kjetil har napp igjen, og denne gangen ser det ut til å være noe småfint i andre enden.

2985_s.jpg

bare en torsk som kom opp baklengs[ :) ] Dette var vel dagens største torsk, hvis eg ikke husker heilt feil her mellom alle Cognac`ane.

2986_s.jpg

Her har dere meg i dyp konsentrasjon med en illsint steinbit. Det tar si tid å pumpe opp en 2,5 kg steinbit fra 40 meters dyp med lett utstyr[ :D ]

2987_s.jpg

På neste nedslipp i samme hullet fekk eg denne.

2989_s.jpg

Regner med att KjetilL har noen bilder og komentarer å komme med. Bare så synd att mildværet er på vei for dette vil eg gjøre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott rapport Karleif! selv om første SMS sa at Kjetil hadde tatt turen gjennom isen[ :) ][ ;) ](noe som sef var tull og tøys!)

ja i morgen bærer det innover med Øystein og meg[ :D ][ :D ] flott fangst som gir et håp om fisk på oss og i morgen.

ang barneselskap, hvilken unskyldning har du for ikke å stille i morgen?[ :D ]

hvor mange andre fiskere var det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten ordrett fra PM fra deg:

"jeg tør ikke spørre kona om å fiske i morgen, vi skal på kurs i vannrett strikking av rosa vadevarmere, og jentungen trenger trenger sin fars nærhet og omsorg.

dessuten må jeg til pedikyr før arbeid i morgen"

[ :) ][ :D ][ :D ]så du tar en tur i morgen og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel bare si meg enig med alt du sier Karleif. Ny art på meg, hyse på 950 gram.

Været var fantastisk og fisket var bra.

Kjekt at vi utklasset de to lokale heltene. Men å si at de FISKET er overdrivelse syns jeg, de rykket etter fisk.

Vi får satse på is til neste år og, for dette ga utrolig mersmak!! Og da stiller vi med ekte ismeitestenger! For det tar seg ikke ut med 11 fots karpestang, eller ka Karleif!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør så jeg gleder meg ende mer turen jeg skal på idag, skal på sjøisen for første gang idag jeg også [ :D ] Drømmer om nye arter og annet snadder! Steinbit er jo en fantastisk fisk som også er en av målene mine for sesong 2006.

Gratulerer med ny art Kjetil og med restene av de flotte fiskene deres, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 2

Øystein plukket meg opp kl 0800, og vi satte avgårde mot flyndrevika og sjøisen der.

etter litt vandring for å finne en trygg plass for å komme utpå isen, vagga vi oss utover mot 30 meters dyp.

og så var vi i gang!

130320061033TREr6wrvunuTDDbIL8.jpg?70

etter 10- 15 hyser og hauger med sandflyndrer, kom det en koselig kar seilende bortover isen, og jaggu var det ikke brungyltjegeren Karleif![ :D ]

de vanlige forsøkene på klemmer og kos avslo vi som vanlig, og Karleif borra surt et par hull, og startet å hale fisk

130320061037vyOUxPhduNPgYmBMfY.jpg?82

130320061045j4znaVvRHftcblM4QR.jpg?52

etter 40sandflyndrer og minst like mange hyser i 300g-klassen beveget vi oss ut på dypere vann.

og da var det Øystein sin tur til å vise hva han var god for:

130320061053LXAIpKXklF2ItRPLtc.jpg?80

berggylte

130320061047L4e2Bw1NufcJc9dpKR.jpg?80

blåstål

130320061058bHUsZYzO3uHSlqfyYT.jpg?53

den ene gylta etter den andre kom seilende opp på isen, mens vi andre koste oss med hyser, hvitting og sandflyndrer 2-3meter unna[ :D ]

så blir det liv i Karleif! hyler og skriker og banner mot hullet( i isen).

og opp kommer denne:

13032006100687a4JQaJ7lNoUzxTBf.jpg?55

ikke store gria, men fortsatt livsfarlig steinbit[ :) ]

130320061001e8RJQF8QykkjSWGcNf.jpg?50

så skjer det soom ofte skjer når Karleif fisker, uante arter biter på:

først ei ? (noen som vet?)

sjekk blikket da! prøvde seg på Øystein med det blikket, og fikk ikke så mye repons...

1303200610115e5ispI73Lmr7tWbE2.jpg?7

(svaret er lomre)

så kom det en slik en opp:

fløyfisk 30cm og 130g

130320061024hbcFcRK1SCUsR7JKDE.jpg?64

og med ett skjedde det! det knaket og braket i isen, og et kaldt vinddrag ga oss følelesen av at noe var på vei.

og så var han der. ORDFØREREN I FLYNDRELAND!!!!(her er vårt første møte:https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp?TOPIC_ID=13959&SearchTerms=flyndrevika)

Karleif og jeg passet på å ha Øystein mellom oss og den meget pratesyke mannnen, og Øystein gikk rett i fella.

etter lange diskusjoner om historier fra krigen og masse politiske syn på flyktninger, fiskere, oljebransjen, naturressurser, green peace, Hitler, Qisling, tyskere, dorgetorsk i tonnevis, gmle ordtak han egentlig ikke husket rett, rike mennesker, fattige mennesker, bombing av alle andre land en norge, drap av selvmordsbombere blablablablablablablablablablab

lablablablablablablablablabla

blablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

blablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla,

så begynte Øystien å ane ugler i mosen, men da var han allerede i ORDFØRERENS varetekt, og vi kunne fiske i fred[ :D ][ :D ][ :D ]

Øystein(til venstre) og ORDFØREREN har funnet tonen (i mange timer)

130320061013QxufNpcZknqjIPHBpC.jpg?86

etter langt om lenge kom Øystein seg løs og fikk fisket litt, og de fikk han jaggu.................flere gylter!

1303200610179UTqlj4KPcrmt1NB2S.jpg?74

130320061047jZIrl2U1vxQujWvRLn.jpg?50

og så var det en som beit litt vel mye over agnet og Øystein måtte ned på kne

130320061019Tuz4SpfHG1ficUlKwc.jpg?62

45 minutter senere

130320061022lKtpw6sI3eIUkgyNaU.jpg?75

ermittkrepser og sandflyndre

130320061030nHDTriPSX4lg52kh8j.jpg?89

Mongo-Karleif kjører fisk

130320061032HBInPRDBFtX8nImSHq.jpg?43

litt nærmere

130320061008QRaKPV9sMrWkBUtdTX.jpg?89

så kom reporterne fra et utenlansk magasin for å ta bilder av fisken våre

130320061037hhgpODGyJS6RNMTwDQ.jpg?47

hylte og skreik og kom styrtende hver gang jeg fikk en sandflyndre

[ :) ]

så dukket det opp en mann i lilla jakke (kristian), og Karleif glemte raskt at han hadde fiske på.

-det var jammen ei fin jakke!lurer på hvor han har kjøpt de....mumlet Karleif der han sto på den glatte isen

130320061035LHekeC9se5Kv38vLnK.jpg?75

Øystein med dagens største fisk. så ble det middag alikevel![ :D ][ :D ]

130320061052NqknCkZYNmesRioQvI.jpg?23

lokale-Kristians sei:

130320061005UQeYuclOiqgCEDJ4yw.jpg?1

ba(n)kraner- Kareif og Snuse-Øystein fant tonen på isen, og delte villig hullene sine med hverandre, selv om Karleif tviholdt på gohullet der han hadde fått så mye hele dagen...

130320061008BQwcSQvBrrtJDGkOFK.jpg?80130320061131ggQhfgMW2Zb66VzD1G.jpg?6

ha en fin dag gutter!! og takk for en flott dag på isen[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Vedlig trivelig tråd og artig lesning, gutter.

F fabian og glad jeg er som er en del av et slikt forum, der den enne fine rapporten etter den andre dukker opp.[ :D ][ :) ]

Når det gjelder steinbitten, hvilket dyp ble den tatt på ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å summere opp fangsten:

sandflyndrer 40-50stk

lomre

hyser 30-40stk

sypiker 5

hvitting 15-20atk

torsk 3

sei

lyr

steinbit 500g

fløyfisk 130g

berggylter 6-7

blåstål og rødnebb

knurr 3

noe mer?

EDIT: lagt til knurr.

det ble forresten tatt en rødknurr 100meter fra oss[:0][ :D ]på samme tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

kim skal vera heima de neste 4 ukene, mens eg skal på shopping med hans bankkort! Neste luftetur er Vestlandstreffet...hehe, trur han... då e d familiefest...hehe

Hilsen Monika, sjefen i huset

ROFL!

[ :D ]

Det var det der med å logge seg av nett før man går fra pc'en igjen...

[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.