Gå til innhold
Fiskersiden

Bugs i det nye forumet.


Gjest
 Share

Recommended Posts

Her vil vi prøve å samle alle bugs/feil som er oppdaget i det nye forumet på en oversiktlig måte.

Fyll på med feil i denne tråden, og en moderator vil legge de inn i listen (og så fjerne posten).

Når feilen er rettet og ny funksjonalitet er på plass vil den bli overstreket i listen: slik.

Kommentarer på feil fra moderatorer/admin. vil komme under hvert punkt i listen i en annen farge.

*smileys MÅ settes inn når man skriver , ikke mulig å sette inn i ettrtid, før innlegget postes, om man gjør det så havner smileyen bakerst

Man kan selvsagt skrive smileys'en der man vil, men den bør komme der kurseren er når man klikker på den.

*Post ikoner forsvinner når man endrer på en post.

*Merk alle fora som lest og gå til forsiden. Merker jeg da også innlegg som ikke er på Se nye innlegg lista ?

Ja, alle fora er alle fora. Også de postene som er kommet til fra første gang du trykket på "Se nye innlegg" til da du trykker på "Merk alle fora..." Trikset er å trykke på "Se nye innlegg" før man trykker på "Merk alle fora.."

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

Jeg vet ikke om dette er en bug eller om det er noe som helst.

Det pleier å komme poster jevnt på FS så jeg la merke til noe forleden dag.

Jeg hadde trykket Se nye innlegg. Så ble jeg opptatt i ca 30 minutter.

Da jeg kom tilbake trykket jeg Merk alle fora som lest og gå til forsiden, og etterpå Se nye innlegg.. Da var det ingen nye innlegg. Litt rart .

Så jeg lurer på følgende : når jeg trykker Merk alle fora som lest og gå til forsiden. Merker jeg da også innlegg som ikke er på Se nye innlegg lista ?

Håper det var forståelig ?

Stein

EDIT: Har gjort en test, og mine antagelser stemmer. dvs alle nye innlegges merkes ikke kun de som er på Se nye innlegg lista.

Endret av stein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig feil linker osv på bloggene - så lenge min testblogg funker, skal alle andre som er gjort riktig også fungere...

Stein: Skjønte ikke helt hva du mente, tror jeg - det du sier er at du ikke hadde oppdatert "Se nye innlegg-siden" og så klikket marker alle innlegg som lest? Den gjør akkurat det det står - den markerer ALLE innlegg som lest. Det du skulle gjort for å oppdatere den siden er å enten klikke Se nye innlegg først eller trykket F5.

Var det samme med det gamle forumet - trykket du marker alle innlegg som lest - så var du helt nullstillt. Der kunne du riktignok velge se innlegg fra siste 15 minutter etterpå og så få frem bare de siste 15.

Vi jobber med både oppdatering av Nye innlegg-siden, rekkefølgen på denne siden og forsøker også å få til valg for hvor langt tilbake du vil se innlegg. Det er litt komplisert i og med at vi egentlig skal lure dataene lagret på brukeren din og i cookies til å tro at du egentlig ikke har vært her de siste 2 timene f.eks - vi forsøker i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forum-/serverklokka går to timer for sent...

Dette påvirker jo også det som står når en post legges inn.

(Om dette er en bevisst feil for å beskytte både admin og oss andre fra samboere og koner/menn vet jeg ikke - at jeg skriver innlegg klokken 00.25 og klokka egentlig er 02.25 kan jo også sees som en preventiv beskyttelse!) hehe...

Ang "døde blogger" - prøv igjen den samme litt senere - det hender at vi får feilmeldinger når det eksempelvist er flere inne på bloggen samtidig, i hvertfall på msn-blogger.

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forum-/serverklokka går to timer for sent...

Dette påvirker jo også det som står når en post legges inn.

(Om dette er en bevisst feil for å beskytte både admin og oss andre fra samboere og koner/menn vet jeg ikke - at jeg skriver innlegg klokken 00.25 og klokka egentlig er 02.25 kan jo også sees som en preventiv beskyttelse!) hehe...

Ang "døde blogger" - prøv igjen den samme litt senere - det hender at vi får feilmeldinger når det eksempelvist er flere inne på bloggen samtidig, i hvertfall på msn-blogger.

Om du tar en titt i "Mitt kontrollpanel" Så forumvalg under val på venstre side så kan du stille din lokale tid.

Når du har rettet den så vil du se at serverens klokke er riktig.

:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå har også det nye forumet sluttet å gi meg e-postvarsling på nye innlegg i abbonerte tråder!

Det fungerte til å begynne med, men siste 4-5 dager har det vært helt tyst :)

Ta f.eks Andrè og min rapport fra Jaren som ble lagt ut igår, 4-5 nye innlegg men ingen varsler på mailen på jobb idag.. Har ikke fått ett eneste varsel siste 4-5 dagene på noen av trådene det har blitt laget nye poster i. Hva skjera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå har også det nye forumet sluttet å gi meg e-postvarsling på nye innlegg i abbonerte tråder!

Det fungerte til å begynne med, men siste 4-5 dager har det vært helt tyst <_<

Tror feilen skal være rettet nå.

Ser slik ut i den test tråden jeg hadde.

Men det tar litt tid før mailen kommer fram.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smileys MÅ settes inn når man skriver , ikke mulig å sette inn i ettrtid, før innlegget postes, om man gjør det så havner smileyen bakerst

Man kan selvsagt skrive smileys'en der man vil, men den bør komme der kurseren er når man klikker på den.

Hadde samme problem da jeg skulle sette in bilder. Prøvde å sette dem inn etter at teksten var skrevet, men kurseren hoppet hele tiden til slutten av tekste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem som med smileys det ja Michael.

Trikset ved redigering av en ferdig skrevet post er å bruke copy/paste funksjonen inntil videre.

Dvs. sleng inn kodene der de havner (i slutten av innlegget) og klipp de ut ved å bruke Ctrl X og lim de inn igjen på det stedet i teksten du ønsker ved å bruke Ctrl V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forum-/serverklokka går to timer for sent...

Dette påvirker jo også det som står når en post legges inn.

(Om dette er en bevisst feil for å beskytte både admin og oss andre fra samboere og koner/menn vet jeg ikke - at jeg skriver innlegg klokken 00.25 og klokka egentlig er 02.25 kan jo også sees som en preventiv beskyttelse!) hehe...

Om du tar en titt i "Mitt kontrollpanel" Så forumvalg under val på venstre side så kan du stille din lokale tid.

Når du har rettet den så vil du se at serverens klokke er riktig.

Har gjort dette, og nå er den bare én time feil. (Valgte tidssone med bl.a. Oslo, og korreksjon for sommertid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror feilen skal være rettet nå.

Ser slik ut i den test tråden jeg hadde.

Men det tar litt tid før mailen kommer fram.

:D

Jeg har fortsatt ikke mottatt et eneste e-postvarsel de siste ukene :D

Har forsøkt å bytte til en g-mail adresse, uten at det hjelper... Hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

i margen på høyre side kan man trykke + - dette gjorde jeg på

FANGSTRAPPORTER OG LOKALE DISKUSJONER hver gang jeg trykker oppdater eller noe annet,så stiller den seg på lukket + Har fjernet koblingen til hurtigtast og favoritter,men ingenting hjelper

:wacko:

Er det bare jeg som har problemer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

klokka som viser når innleggene er gjort viser da 2,5 time for tidlig? Eller er det noen innstillinger som ikke jeg er klar over. Er jo andre som har nevnt klokka også?

Wilhelm!!! VÆR så snill å bytt avatar :) , får spasmer hver gang jeg ser det tryne på avataren din :)

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilhelm!!! VÆR så snill å bytt avatar :unsure: , får spasmer hver gang jeg ser det tryne på avataren din :D

Støtter dette. Blir vettskremt hver gang Vilhelm poster noe.

Klokka kan du stille selv, jmf linken fra Gstrike.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.