Gå til innhold
Fiskersiden

AvKrokens fiskekonkurranse


avkroken
 Share

Recommended Posts

Problemet er at det er for få som er med. Morten kan jo, hvis han vil, fylle alle ferskvannlistene alene. Mulig jeg bør øke med flere arter neste år for å gi litt mer konkurranse + større interesse. Poenget blir uansett like mange salt, som ferskvannsarter.

Forslag???

Eventuelt, bør konkurransen være anderledes, noen synspunketer, ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet er veldig bra, men som du sier, Morten kan fylle ferskvannslistene og knuse oss, uten at vi kan gjøre så mye med det.

Hvor er meiterne hen, er vel flere som trenger utstyr hos TO?

Håper flere deltar neste år. Kanskje noen flere arter hadde vært bra, hva med en fettfinne art eller to, for å lokke med flere? (Bannet jeg i meite-kirka nå?)

Ang artene syns jeg kanskje piggvar og røsdpette bør utgå. Selv for meg som meiter endel etter flyndre er dette bomusarter, ihvertfall for piggvar over 4-500gram. Jeg har bare 1-2 spetter også i år, men nærmer meg vel 70-80 flyndrer av de andre artene....

Er klar over at dette er umulig å få fair, men slik det er nå blir det jo lit slik at meiterne i ferskvann tar de artene, vi på vestlandet tar de andre...forskjellen er at "våre" rter også kan tas på østlandet.

Kanskje skulle konkurransen vært delt i en ferskvannsdel og en saltvannsdel?

Bare endel tanker her, slik at dere andre kan komme med for/mot argumenter.

PS: Nå som flere arter er fullt opp, er vi avhengig av relativt hyppig oppdatering (hver uke?) slik at vi vet hva kravet er for å få fisk inn på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nøkkelen er å få flere med ihvertfall. Hadde vært kult med noen flere arter også - gjørs/gjedde/lake kanskje på ferskvannssiden - og noen flere meitefisker på saltvannssiden. Eller som KIS sier en ferskvannsklasse og en saltvannsklasse?

Jeg blir ihvertfall med neste år, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.