Remy Posted September 9, 2004 Report Share Posted September 9, 2004 Hei! Må komme meg ut å få tatt gullbusten på flua. MEN, siden min konverterende meitevenn ikke er hjemme nå drar jeg alene denne gangen. Kan noen hjelpe meg med et bilde slik at jeg klarer å artsbestemme den?? Takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted September 9, 2004 Report Share Posted September 9, 2004 http://d781673.u32.hosted.servetheworld.ne...bestemmelse.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Fish Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 CDC klekker, Glomma ovenfor Rånåsfoss Dr.Fish Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 Håper ikke dette blir for off topic. Men kan gullbust danne hybrider med Sørv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted September 10, 2004 Author Report Share Posted September 10, 2004 Takk for bilde gutter. Stikker på jakt nå. Trenger denne sårt så håper den er der i dag ihvertfall!!! Blir nok litt stam og vederbuk også senere, men dog ikke med flue. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gss Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 good luck[ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avkroken Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 sitat:Opprinnelig postet av Remy Takk for bilde gutter. Stikker på jakt nå. Trenger denne sårt så håper den er der i dag ihvertfall!!! Blir nok litt stam og vederbuk også senere, men dog ikke med flue. Hørte jeg meite? Hvor ble det av deg i går? Vi så på karpefilm fra France. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted September 10, 2004 Author Report Share Posted September 10, 2004 Hører du meite. Ja, første fisket i mitt liv var med dupp.... .... Greit det når man har rennaræv, sitte og meite. Men først gullbust med flue. Ble sittende på dass i går desverre... kommer innom senere... Nå drar jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrophyHunter Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 sitat:Opprinnelig postet av Remy Hører du meite. Ja, første fisket i mitt liv var med dupp.... .... Greit det når man har rennaræv, sitte og meite. Men først gullbust med flue. Ble sittende på dass i går desverre... kommer innom senere... Nå drar jeg Har du blitt helt meite Remy?? hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lak Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 Ikke det at jeg tror det blir noe vanskelig å få laue på flue da dette er en av mine to fluefangede arter. Men jeg tror sannsynligheten øker sinnsykt hvis du gjør som under karpefisket ditt. Fore. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted September 11, 2004 Author Report Share Posted September 11, 2004 Laue??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
n/a Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Den lille fisken som ser ut som Ørret men er kun 10 cm lang Remy! hahaha Det er Laue! en pest og en plage i de fleste vann er den også! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AAB Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 sitat:Den lille fisken som ser ut som Ørret men er kun 10 cm lang Remy! hahaha Det er Laue! en pest og en plage i de fleste vann er den også! At en laue ser ut som en ørret, eller motsatt? Niks, ikke i det hele tatt. At laue er en pest og en plage i de fleste vann? Niks, ikke i det hele tatt. Laua er jo en liten stimfisk som ofte holder seg nær overflaten og gjør veldig lite ut av seg. Den er en viktig matkilde for abbor, gjørs, asp, gjedde osv der den finnes på Østlandet. Her er det bilde av en laue! https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...p?TOPIC_ID=2026 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Kanskje han mener Ørekyte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AAB Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Ja, jeg tenkte også forveksling med ørekyte. Men det går jo i grunnen ikke an å forveksle laue og ørekyte. Gjør det vel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Nei, men hvis han blander navnene eller noe... Vet ikke jeg... hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Posted September 12, 2004 Author Report Share Posted September 12, 2004 Skjønte bare ikke hvorfor du drar inn Laue? Den er da enkel som pokker å få på flue. Har noen sånne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cb Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Gullbusten er egentlig ganske enkel å artsbestemme bare man har etpar kjappe kjøreregler å gå etter. Husk at den har overbitt, gule øyne og ICKE!! røde finner! Har den underbitt er det fort en laue. Har den røde øyne, røde finner og underbitt er det fort en liten sørv. Røde finner, overbitt og røde øyne betyr mort. Ha også i bakhodet at den har en langt mer begrenset utbredelse enn de nevnte artene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts