Gå til innhold
Fiskersiden

etne elva


aej
 Share

Recommended Posts

er det folk som er godt kjent med etne elva, som kan fortelle meg hvor fisken står på høy/lav vannstand i sone 11!

hva er best og fiske med? er det best på natta eller om dagen? tar i mor alle tips! (i år skal jeg lykkes) :huh:

skal der fra 3 til 5 juli... var der i fjor også, uten så mye som en eneste fisk :blink:

takker for alle svar/tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bare vært i sonen en gang med en som trengte selskap. Kommer ikke til å fiske den igjen....

Fryktelig kort og kjedelig sone som tar lite fisk :P

Hva med sonene 2, 4, 5, 7 og 9 ?

"Damann" på FF.net vet det meste om elva, men jeg tror ikke han har fiska sone 11 så mye.

Men mange starter på blanke ark igjen nå etter flommen. Mye forandringer :huh:

Mvh

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Mortensen

Hmmm, svært vanskelig å svare på dette nå :) . Etter flommen 14-16 november i fjor er alt forandret, sone 11, eller Børretzen som jeg foretrekker å kalle den, har også fått føle flommen med store forandringer.

I år vil vi helt sikkert se at høler som de siste år fisket godt vil bli dårligere, og motsatt, når endringene er så store som i dette tilfellet(er jo ikke en eneste sone som ikke har forandret seg!)vil de fleste starte fisket i elva med tilnærmet blanke ark.

Børretzen, i fjor, før forandringene hadde flere gode hotspots. Først og fremst var dette en såkalt runningpool, dvs fisk måtte være på gang-den holdt ikke lenge på fisken. Imidlertid var det flott fluestrøm, uansett vannstand var det god fart på vannet, særlig området ovenfor den nederste strømbryteren på motsatt side var tidligere en god plass. Sonen er noe kort, så jeg ville fisket i økter, likevel prøvd å være ved elva for å kunne observere ny fisk som siger inn, pleier som oftest å vise seg der.

Har ikke sett hølen selv etter flommen enda, så mulig disse opplysningene er helt på jordet nå :D

Det er bare en måte å finne ut hvilke utslag forandringene vil føre til ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.