Gå til innhold
Fiskersiden

Fornebulandet


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Kom meg ut i dag sammen med min venn bjs, målet var å kanskje få en SØ på Fornebu. Ut i fra tidligere leste tråder så har det virket trått en stund. Fisket i påsken har virket dødt i inndre oslofjord. Og vi fikk vel bekreftet det samme. Det ble to torsk og en sild som fiskeresultat.

Her sitter bjs og forbreder seg og har en vanvittig tru. Det blåste sør og det er ikke galt.

19042006231203C9ro45RIYjxv.jpg?89

her har vi flue bytte nr 7, ser litt mere bekymret ut nå, tror nok trua har blitt noe mindre her.

19042006231203339KeD1UVMgO.jpg?77

For min del brukte jeg svarte tubefluer i dag.

19042006231203Gh7RVp3DBHUh.jpg?24

Alltid bra med folk på fornebu, ikke minst folk fra FS siden.

19042006231203wfF4gjB21t1A.jpg?17

Denne karen kom plutselig vandrene ut av mørket

19042006231203eSH8bb62mr4w.jpg?86

mmm synes jeg tro kjensel på mannen.

Det var en glad og blid men litt frossen Remy.

19042006231203pB51t115mBG8.jpg?23

Ja hva skal man avslutte med. Det er kaldt i vannet, det er grumsete, det virker som det er lite fisk inne.

Men når det nå først løsner så vil jeg tro vi kan få oppleve et veldig bra SØ fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke ble SØ, men Remy så i hvert fall blid ut :blink:

Hvordan var det med morild?

Og har du fått noe SØ på den tubeflua i sjøen tidligere? Brukes jo av en eller annen grunn ikke så mye tubeflue i sjøen....

Har ikke fått noe på den, men jeg sitter å tror at større fluer gir større fisk, om det er riktig eller ikke vet jeg ikke.

Når man ser hva en 1 kg's ørret har i magen så er den rimelig glupsk

15042006220831iQg83JLnLp6r.jpg?91

Det kan være man får mindre fisk med en stor flue, men jeg vil tro at fisken man får kanskje kan være større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, fikk SØ jeg. Det er nok dere som ikke fiske skikkelig tror jeg ;-)

Var under minstemål og etter dere dro...

Tror denne plassen leverte betydelig bedre for noen år tilbake! Kjenner litt til de gutta som pleier å være innom her og i alle fall siste 2 år har det vært ganske dårlig.

Da er det jo fisk inne. Bare å gratulere.

Jeg er egentlig ikke så begeistret for det strekket, men nå var det opptatt der jeg mener er den beste plassen.

Vi reiste litt tidlig, synes det var litt surt og kaldt.

Tålmodighet lønner ofte seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store fluer er tingen ja, om du kastet et blikk på flua mi så ser du at mine er laaaangt større enn dine tuber til og med...

Turte ikke å titte godt nok på den, redd for bank :o men det jeg så, så var den lang, men med lite volum.

Jeg har litt mer trua på fyldige fluer på natta, enn lange tynne fluer, men som sakt, jeg turte ikke å se godt nok etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.